det är så jag säger det.

det är verkligen vår nu! det värsta med våren är att den går för fort. helt plötsligt är det sommar och sommaren blir snart höst. det är unde våren man ska njuta av att man har hela sommaren framför sig!

it pays to belong

påskveckan spenderades i skåne och halland. det var orientering för hela slanten med alla favoriter! veckan i stora drag:

torsdag: skulle bli upphämtad av lauri halv 12. för en gångs skull var jag ute i god tid men då var de såklart lite sena.. eller lite och lite. vid halv ett var dom här. bara en timma sena. under den tiden hade jag och jenny hunnit ringt varann ett par gånger i rädsla av att vi var bortglömda. i bilen ner hade jag, jenny och pelle skoj i baksätet. fast det är otroooligt segt att åka bil till skåne plus att dom spelade roger pontare heeela tiden! när vi väl var framme vid vandrarhemmet var det avresa till hässleholm och starten på 7manna. men jag, jenny och några till avstod från att följa med o titta på nattsträckorna i ursäkt av att vi redan åkt så mycket bil och att vi skulle vila inför morgondagen då det var vår tur att ta vid i stafetten. det blev en trevlig kväll med lite fotboll, matlagning och annat mys.

fredag: upp tidigt och fixa gröt nere i köket på vandrarhemmet som vi delade med täby och norrmän. riktigt skumma norrmän! sen åka minibuss till tävlingen, lyssnade på lite peppande musik. det kunde behövas för jag var inte på humör för att ge mig ut o springa. till råga på allt regande det också. skulle springa tredje sträckan efter malin och claire. malin hade inlett mycket bra på torsdagens nattsträcka så claire gick ut knappt en minut efter täten.

var nervös som attan och det blev inte bättre av att speakern säger att det är tre lag som stämplat vid förvarningen och att ett av dom är ok tisaren. fasen också! jaja, efter lite pepptalk av malin och jenny kändes det lite bättre. claire kommer in med täten som femma! jag fick gå ut tillsammans med landslagslöpare som jenny johansson med flera. ojoj. det var faktiskt roligt. hängde med nån kotroll sen fick jag släppa. fyfaaasen vilket tempo dom har! men det gick riktigt bra för mig. missade ingenting men tappade lite placeringen, inte så konstigt med mitt utgångsläge. jaja jag kom i mål och växlade över till jenny som skulle köra sista. hon tappade lite hon med och vi slutade 23:a av cirka 50 lag. rätt okej ändå.

sen när vi kom till vandrarhemmet spelade vi lite fotboll mot norrmännen sen lagade vi påskmat. på kvällen hade vi påskmiddag och myste (en dag för tidigt eftersom det skulle bli så sent med tanke på sprint-smpå påskafton). det var gott förutom att potatisen var stenhård och äggen kokta sisådär en kvart för länge. kan tillägga att det var jag, sara, jenny och rebecka som hade hand om äggen. haha. i säng rätt tidigt eftersom det nalkades sprint-smnästadag!

påskafton: uppjättetidigt och åt frukost medrebecka. peppade henne och sa att det skulle bli så kul att titta på finalen senare på kvällenoch hejapå alla man kände! fick då höra av bla. emil och johanatt jag minsann också skulle gå till final så jag skulle ju inte kunna heja! jo men visst. tur att det finns dom som tror på mig. åkte första bussen in till kristianstad med ivan, rebecka, sara och jossan. mums! alla var sådär lagom nervösa :)

värmde upp massa så jag nästan var helt slut när det var dags för start.byttelite ordmed sara, lovisa och per och önskade lycka till.10.12 startade jag. det var läskigt. när klockan hade pipit och man hade sprungit iväg och kom fram till startpunkten var man som mitt på ett torg med massa publik! ahh. jättemånga som hejade och det kändes verkligen jättekul! sånt kan verkligen göra så att man springer liiite fortare! och det gjorde jag. kom ikapp en som startat före mig. men efter tredje kontrollen var det roliga över. fick total blackout och kunde inte läsa in mig. jag stod precis bredvid en stor kulle (och det fanns bara en på hela kartan!) men ändå kopplade inte hjärnan.tog några minuter innan jag kom igång igen och sånt har man inte råd med när det är sprint inte. skit. jaja. nu hade folk kommit ikapp mig istället så jag hängde ända in i mål. banan var bara 2.2km i statsterräng men det kändes som en vääldigt lång resa. gick imål samtidigt som josefin från tullinge som hade kommit ikapp mig. hon frågade mig hur det hade gått. hahajooodu. skitbra. eller inte!

ingen final där inte. men det gjorde inget. alla andra tisartjejer tog sig till final och även johan på herrsidan. efter dusch och prat med sara och lovisa och deg med tisartjejerna var det dags att ta sig in till kristianstad centrum. jag och ivan tog ena minibussen och åkte in. där var det massa solsken, trevliga människor. och en spännande final blev det också!

söndag: lite sovmorgon. ingen tävling denna dag. vi åt frukost, packade i ordning och städade innan vi åkte mot åsa några mil söder och göteborg. vi stannde på vägen och handlade tacos-grejer och lite godis. när vi framme packade vi upp och bäddade och lite så. vi bodde så himla fint. i stora, gamla hus precis vid havet. sådana där röda med vita knutar och stora, härliga fönster ni vet? jag, jenny och rebecka lagade lunch, pasta som aaaaaaldrig blev klar och falukorv. och rebecka visste inte om man skulle ta av det där röda skinnet på falukorven eller inte. haha

efter maten gick jag, lilian och jenny på promenad längs havet. så fint det var! fina, stora klippor och solen sken så vattnet glittrade. man kunde andas sådär frisk luft ni vet? hade kunnat stannat där vi bodde huuur länge som helst! sen gick vi förbi fotbollsplanen som fanns där vi bodde. där var alla grabbar och lirade. så vi hoppade in! och jag kände mig rätt duktig faktiskt! gjorde flera mål och dribblade bort killarna fleera gånger! hah! skönt att den gamla fotbollstekniken inte försvunnit helt! vi hade jättekul men efter drygt en timma kom det ett helt fotbollslag vandrades mot planen. de hade även två tränare med sig och linus drar kommentaren "har ni bokat tid eller?" och vi går därifrån fortfort.

sen spelade vi poker. eller inte jag men de flesta. det spelades om vilka som skulle fixa maten till kvällen, tjejerna eller killarna. vann en tjej skulle tjejerna laga mat och killarna diska och vise versa. men det blev ett otroligt långdraget pokerspel så jag, johan, malin, sara och jossan tröttnade och började laga maten. vi bestämde att de som inte var med o lagade fick diska(kan tilläggas att jenny tog hem det tillslut!).

efter maten gick vi upp till vårt rum där alla tjejer bodde (utom malin som fick flytta på sig när det visade sig att det var en bädd för lite, trist!). mys! tjejsnack och annat trevligt med jenny, sara och malin. skönt att kunna prata med alla, det känns så bra. innan det var läggdags var jag nere i killarnas rum en stund. lite prat och skratt därnere innan vi sa godnatt. jag, sara och jenny kunde dock inte somna utan gick och satte oss på den inglasade altanen (med havsutsikt) och pratade ett bra tag. sen blev sova av, somnade riktigt gott.

måndag: upp tidigt som attan och fixa grötfrukost med jenny, vi skulle åka i första bilen som åkte klockan 8:00. när vi packat klart o allt så var det dags för avfärd. åkte i lauri-bilen och fick lyssna på roger pontare bästa heeeela vägen. suck! väl framme på tävlingen regnade det och var svinkallt. hade tidig start, rätt skönt.. på väg till start mötte jag malin och mina två kusiner från göteborg. malin skulle springa och skulle lämna barnen i barnpassningen. ajaa. själva loppet gick okej. segt och rätt tråkig och jobbig skog men missade inte så mycket förutom på slutet då jag gjorde en jättedum miss. men hursomhelst så kom jag trea. gosade lite med kusinerna olle och lova och pratade med malin. så härligt med två små barn som pratar världens göteborska! precis när vi skulle åka hem kom det väärldens störtskur! jag flydde in i tjeckien-bussen där alla från orienteringsgymnasiumet var. hade så himla gärna följt med dom ner till tjeckien men det var bara att åka tillbaka till hallsberg och jobbet. bussen släppte av mig vid parkeringen där forsgrens väntade på mig. det blev en lugn och skön resa hem till hallsberg. vi lyssnade på bra musik! det gör mycket. stannde och åt på ett ställe som jag och ivan utnämde till årets sunkigaste. vi åkte igenom göteborg och det var fint som vanligt, längtar tills hösten!

det var iallafall världens bästa vecka. mys

jaa. och nu till helgen är det 10mila! ska bli skoj och träffa alla! kommer inte bli mycket sömn denna helg kan jag lova. men kul ska det bli! ska sälja mackor o sånt med jenny, rebecka, sara och evaliisa mellan 20-01 sen blir det till att kolla på tävlingen och umgås!

so long,

i den döda vinkeln ser jag allt du gör


Kommentarer
Postat av: Liza

hej! :) Snyggt namn, förstå vi Liza med z måste hålla ihop ;)

2006-06-09 @ 16:15:37
URL: http://barfotabarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0