ny hemstad, nytt liv?

jaha, då har man flyttat hemifrån då. det är egentligen värsta grejen för mig men jag har inte riktigt hunnit inse vad det är som hänt än..

hursomhelst så har mina två första dagar här varit trevliga. särskilt idag.
promenerade till skolan, tog cirka en halvtimma eftersom jag gjorde ett par dåliga vägval. man borde kunna klara av att gå på 20 min.. väl där så letade jag reda på mina faddrar och så. det var trevliga männiksor allihopa och jag träffade ävën några av mina nya klasskompisar :) sen byggde vi en lådbil inför lördagens lådbilsrejs.. det blev riktigt bra och jag var en hejare på att såga!

sen gick jag och tre av mina nya klasskamrater anna, karin och karin samt faddern anders(som jag känner pyttelite sen tidigare) och åt lunch i haga, vegetarisk buffé och det var helt ok!
när vi hade ätit klart så promenerade vi tillbaka till skolan och jag tog spårvagnen vid haga kyrka och åkte till brunnsparken där jag fick byta och ta bussen som går upp till mig. jag har verkligen börjat lära mig alla spårvagnar och bussar nu! ;) sen när jag kom hem gick jag över till fysiken för att utnyttja mitt gratispass där. hoppade på pilates och det var verkligen nåt nytt. det var jobbigt på ett så konstigt vis. särskilt för ryggen och magen.. i en timma höll det på och sen var jag riktigt trött.

imorn är det förfest i gamlestan hemma hos ett par av faddrarna. sen är det dam- och herrmiddag till vilket jag inte fått biljetter.. men jag är inte ensam så vi som inte har fått biljetter dit ska ha en egen middag för att sedan ansluta till den genmensamma efterfesten på handelshögskolans pub!
så jag hoppas på en trevlig kväll imorgon och nu är det dags att sova..



"och skyll dig själv, för folk vill gärna lära känna dig..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0