so why don't we just move into another room?

it's one thing to fall in love
but another to make it last


jag mår bra. jättebra. var en så trevlig helg med emil och rebecka på besök och sen i går kväll så var andrea, karolina och erika här och vi bakade lussekatter och hade det mysigt.

idag var vi lediga! nästa kurs börjar inte förens imorn så vi passade på att ha en trevlig dag på stan.. det skulle handlas julklappar men vi hittade bara en massa saker till oss själva.. sen fikade vi länge och väl. mycket trevligt! sen skulle erika iväg till skolan på möte och andrea på annat så jag o karolina gick på jakt efter hårfärg till henne.. ojoj vilket projekt det var! vi var säkert på åhléns hårfärgsavdelning i 40 minuter och ändå slutade det med att hon köpte en brun färg och en blond för att hon inte kunde bestämma sig.. hon skulle fundera vidare hemma och lämna tillbaka den andra.
haha, hon är så go karolina! :)

jag har en skön och harmonisk känsla i kroppen. jag tror jag är lycklig utan att egentligen veta exakt varför? tentan är över, det är snart jul och man får träffa familj, jag trivs så fruktansvärt bra här och jag har fått så fina vänner.. det är allt som behövs för att jag ska må bra!


december, har du nåra hjältar kvar
då är du en sällsynt art
den sista i ditt slag

och du får bli mitt spöke om du vill
snälla, vänd inte ryggen till igen
snälla, möt min blick en allra sista gång


17303-21


trots att allt känns bra började jag nästan gråta på bussen hem från stan. har ingen aning om varför.. på nåt sätt var det så mycket känslor inom mig (plus att jag lyssnade på en deppig kent-låt).

jag är knepig ibland..

pratade med eva-liisa i telefon i nästan två timmar ikväll. välbehövligt. jag saknar min bästa vän. men på ett sätt känns det som vi fått en ännu bättre relation på nåt sätt. man är mycket mer rädd om varandra när man bor så långt bort från varann och inte ses så ofta..


you call me up in the mornings
we’ll stay on the phone until dawning
you tell me secrets I actually keep,
you call me up around noon and
bring me all the good gossip
you hold my head when I throw up
i hold your hand when you weep


den här veckan händer mycket roligt!
imorn spelar timo på trädgårn och dit vill jag nog.. sen på onsdag ska jag träna med jennie, skönt att få träna med en orienterare igen! var lite för längesen.. sen på kvällen ska jag nog till kristian.. han ska få sin växt och så. på torsdag ska jag eventuellt vara barnvakt till kusinerna.

helgen kommer bli toppen! vi ska fira att det är sista helgen innan jul så på fredag ska vi vara hos linn och laga massa god mat och så.. sen på lördag är det fest! då ska det ut och dansas!


nu ikväll var jag inne hos elin och kollade på ett herrans liv med och pratade. hon är så bra på att lyssna och få en att tänka till.. undra vad jag skulle göra utan henne?



i'd rather dance with you than talk with you
so why don't we just move into the other room
where there's space for us to shake, and hey, I like this tune..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0