i en jakt på ett minne från en förlorad tid, igen..

nu har jag varit hemma snart en vecka. tiden har gått fort.. det första som hände när jag kom hem var att jag blev förkyld.. eller jag fick ont i halsen. och kroppen. hade lite feber dagen före julafon, julafton och juldagen. men nu är det bara slem och hosta kvar. mums.

har inte gjort så mycket den här veckan. vilat upp mig.. så skönt. sovit och sovit.. på julaftonsförmiddagen var vi hos mormor.. det var så mysigt. jag och min morbror hade bakat en stor tårta till henne kvällen före julafton. dekorerat med massa godis och skrivit god jul och sådär. annars var julafton lugn. kul att ha syrran hemma denna jul! utan henne är det liksom nåt som fattas.. öppnade lite paket och fick en massa bra.

igår var vi på bio.. maria hade gett familjen biljetter till arn i julklapp. bra film! mysig och fin. hade jag varit kille och levt på den tiden hade jag definitivt varit som arn! :) idag har jag umgåtts med eva-liisa (och hennes syrra mia) nästan hela dagen. det var mys. det har varit tomt utan min bästa vän..

imorn ska alla orienteringstjejerna ses hemma hos lilian. då blir det singstar och annat trevligt. kul att alla samlas och träffas! vi blir ett helt gäng... lilian, agnes, rebecka, jag, jenny, sara, helena och hanna. ska bli mycket mycekt roligt att få träffa min kära hanna kask igen!


åh. jag fastnade på hm.com förut. det hade kommit in massa nya fina kläder. massa bedårande klänningar. i love klänningar.. på söndag ska jag nog shoppa lite. var längesen jag handlade nåt kul till mig själv. måste köpa mer ram-minne till min dator.. okej, det var inte så kul kanske. men nåt kul ska jag nog hitta.. brukar inte vara så svårt.
en nyårsklänning har jag redan. nyår ska förresten bli jättekul! massa trevligt folk på middag i gårda.. takterass, utsikt över göteborg.. låter inte fel va? jag har ansvaret för ost och kex, fick nyss sms av erika. låter som det kommer bli gooood mat!


är lite sådär nostalgisk ikväll. sitter och tittar på massa gamla kort på datorn. förstår inte varför det alltid blir korten från jukola 2006 jag fastnar för? underbara, somriga bilder.. ta mig tillbaka. märks på musiken jag spelar nu vilken sinnesstämning jag har ikväll. jag gillar den.. jag är lite sådär harmonisk, len i själen.. inte alltid man är det.


ett urval av kvällens låtlista:
jakob hellman - vackert väder
the sounds - rock'n roll
winnerbäck - ingen soldat
honey and the moon - jospeh arthur

och så en bild..

image77
jukola 2006.. att finland, lite orienteringstävling, underbara vänner, en härlig natt i juni.. en underbar morgon och en båtresa hem kan vara alldeles, alldeles underbart..






I found another beat, there's no time for sleep

Kommentarer
Postat av: mia

nu läser jag din blogg liza :)

2007-12-28 @ 22:19:21
Postat av: Elin

aaa, Jukola är nog bland det bästa som finns! ;D

2007-12-30 @ 11:45:48
URL: http://elinwinblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0