det talas om en tvekan och jag dränker den i tid..

imorn är det över. klockan 14:30 imorn så börjar sista tentan, internationell politik. ska verkligen verkligen plugga idag så jag klarar skiten.. vore riktigt riktigt trist annars eftersom jag har klarat allt på kursen hittils. har pluggat ganska mycket den här veckan och senaste dagarna har man ständigt gått och tänkt på begrepp som interdependens, säkerhetsdilemmat och den demokratiska freden.. haha. statsvtenskapen har varit väldigt bra, ibland har jag t o m känt mig smart :)

igår sjöng vi med kören på juristernas diplomering. det blev en spännande tillställning eftersom vi bara var 11 personer från kören som skulle sjunga inför flera hundra. läskigt men det gick bra. sen efter det träffade jag rebecka en liten snabbis. hon skulle på mamma  mia med sin familj men vi fick lite kvalitetstid tillsammans! sen mötte jag upp karolina och vi åt lunch i solskenet i parken. sushi, mums! kvällen sen var rätt trist. skulle plugga men det gick sådär.. kollade lite på skärgårdsdoktorn för att bli lugn i själen, funkade tyvärr inte så bra. kunde inte somna igår. kan också ha att göra med att tjejen i lägenheten över min hade fest och hela mitt tak skakade.. sen sjöng dom schalgerlåtar.. jaja, det är väl så det är att bo bland studenter. trevligt förutom när man behöver sova och plugga.

jag vill inte åka till hallsberg sen när skolan slutar. jag vill vara här hela sommaren, det är här i göteborg jag har allt det bästa. jag kommer längta tillbaka varje dag när jag är i hallsberg. vill vara kvar här så länge som möjligt men den 14e så åker vi till jukola så jag måste ju vara hemma tills dess. åååhhhhh. suck! jukola blir ju kul men inte på samma sätt som det var förra året säkert.. då var allt kalas. hur varmt o soligt som helst, kul folk, massa häng med underbara människor, sena nätter, tidiga mornar, fotboll i parken, mys med tjejerna och heta möten vid toaletterna. iof så finns chans att allt detta händer igen.. dock lite tveksam till toalettmötena detta år. haha. eller, väldigt tveksam ;)

veckan som gått nu har varit konstig. jag vet inte om jag kan lita på mig själv, blev väldigt rädd i torsdags. tur att DU kom och gjorde mig lugn (iallafall för stunden), du skulle bara veta hur mycket du betyder! är rädd för sommaren på grund av dig också. vi har haft varann så nära nu nästan ett halvår, men vad händer när vi skiljs åt?




image52
(ebbot, timo, håkan, daniel lemma, måns jälevik  - alla på samma scen, samma kväll, augusti 06)


nehej, nu fick jag meddelande av karolina att det blir plugg vid saltholmen kl 12. undra hur bra det kommer gå? aja, behöver ändå hjälp med ett par av instuderingsfrågorna..


 


pop och politik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0