en midsommarnattsdröm

midsommarafton och regnet verkligen öser ner i göteborg. trist. fast det är ju på ett sätt lite mysigt. det har varit en skön morgon. vaknade av mig själv halv nio och låg i sängen och kollade nyhetsmorgon och åt frukost. jag vill ut och gå lite, eller kanske springa. fast det senare är nog inte så bra för min förkylning (som nu mest är hosta) som aldrig verkar ge sig. men en promenad runt motionsspåret här utanför skulle nog göra susen. men då vill det till att elin kan öppna porten åt mig när jag kommer tillbaka för smart som jag är så glömde jag mina nycklar i hallsberg. har ju en extranyckel, men ingen extrabricka så jag kommer in i huset. det är bajs. känner mig en aningens låst till min kära granne :)

igår träffade jag jossan! det var mycket trevligt. vi bakade en tårta inför dagens kalas, eller det var väl mest jag som bakade.. haha. jossan fick istället gå och knacka dörr här i korridoren efter nån som hade ett rivjärn. hon fann ett hos min granne till vänster. jag har bott här i snart ett år men har fortfarande aldrig mer än hälsat på killen. jag kompenserar det med att hänga en massa med elin som bor till höger istället. men men, jossan sa att han var trevlig och när hon gick och lämnade tillbaka rivjärnat passade hon på att ta en bild också. haha. hon är skön.

ikväll nalkas det kalas hos jenny. verkar bli en hel massa folk som ska dit och alla ska ta med sig nåt och jag har, som vanligt, fått stå för efterrätten. en mjölkchokladtårta. den är i frysen nu.. ska bara tas fram en halvtimma innan servering och garneras med lite riven choklad och jordgubbar. jag gjorde samma tårta till midsommar förra året och den var goood. jag tycker det är lite trist att inte vara vid sommarstugan på midsommar. har varit där varje år sen jag var liten och det är så mycket sommar för mig. men i år så skulle inte min morbror och mina kusiner dit för de skulle till boden av alla ställen..

igår köpte jag en ny kamera! den har varit trasig sen nångång i april. jag hittade även ett par jeans som var mycket prisvärda. och ett par vita tygskor som kanske var ännu mer prisvärda! 


åh, nu var det precis introtävling på p3 och jag kunde allihop. grymt!
nu ska jag höra med elin om hon är vaken så hon kan släppa in mig om jag går ut o går. 



annars är det mest bra just nu. men det kan ändras, som det brukar. men nu ska jag njuta av att vara glad.





glad midsommar!
 

it's all spinning around

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0