don't you worry people,

ligger i min säng och läser bok och njuter av min lediga söndag. men nu är helt plötsligt både tv:n och datorn på. hur hände det?

var nere på centralen förut och vinkade av helene.. har varit fint med besök av henne. nästa helg kommer ju mina kära föräldrar men sen är det nog slut på besök för ett tag.

varför är det alltid så att när vi har mycket i skolan, hemtenta och sånt skit så är det ALLTID sol och fint väder?! men nu, nu när vi har haft en ledig helg och förhoppningsvis har en relativt lugn vecka framför oss så är det massa moln. det ska regna i veckan också.. och mitt fina prickiga paraply är inte där det ska vara utan någonannanstans. daniel får faktiskt fixa hit det nu för jag har ingen lust att bli blöt.. kan tilläggas att jag inte ens hann använda paraplyet en enda gång innan han lade beslag på det.. hm.

han kommer förresten hit senare ikväll. får väl tjata på honom då. förresten borde jag nog varna honom innan han kommer hit. det är nämligen någon som har kräkts inatt både vid entrédörren och i trapphuset.. mums vad fräscht och gott det lutkar. hoppas det städas bort imorn annars får jag sitta här inne och glo. eller förresten, jag kan ta hissen ner till källarvåningen och gå ut den vägen! smart! kanske får köra på den ideén ikväll sen när daniel kommer? eller jag vet inte, för jag ska kolla på wallander vid nio så jag kanske inte vågar gå ner där själv i mörkret? ja, det återstår att se.

bara en månad kvar i skolan nu. sen har jag läst ett helt år, 40 poäng. det är inte dåligt det! (eller jag kommer ju bara ha klarat 35 poäng eftersom jag har den där jävla *** omtentan i augusti i processer i miljön. hör ni hur sjukt tråkigt det låter? blä!)


borde fixa en hängkruka till kristian. han tjatar om att växten han fick av mig växer överallt.. igår fick jag 4 sms inom 1 minut om hans avsaknad av hängkruka..


för en stund sen ringde malin (min morbrors fru) och sa:

- hej liza. en snabb fråga: kan du vara barnvakt imornkväll?

- jaaa.. det kan.. (sen hann jag inte längre)

- bra! rätt svar! det har nämligen kört ihop sig för jag ska jobba sent och åke ska till stockholm och jobba..

så imorn blir det barnvakt mellan 18 och 21 eller nåt i den stilen. kanske sover över där också.. ska kolla upp när jag börjar på tisdag.



nu börjar jag bli lite sugen på att fortsätta i min bok. den är sådär lättläst och bra, har redan hunnit läst halva och jag köpte den tidigare idag när jag lämnade helene. men jag köpte en till som verkar riktigt bra. kanske hinner med den också? för idag är en dag utan krav och måsten.. bara slöa sig igenom hela dagen. eller jag ska laga god mat sen, eller att den ska bli god är iallafall min plan. ska göra nåt med fisk och jag är inte så bra på fisk.. tror nog jag får ringa mamma sen och få lite goda råd. hon brukar vara bra på det.


åh nej. nu fick jag en känsla av att jag vill ut och springa. skit. jag skulle ju ha en slappardag.. hoppas tanken försvinner lika fort som den kom för jag ska ju bara ha en seg-dag.. och har man det ger man sig inte ut och springer.. eller jo, det kanske blir så förresten..



du är mig blommor, sol, explosion och kapitulation..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0