innan mörkret faller

nu har vi lämnat valsystemen bakom oss. istället är det välfärd som gäller. på måndag ska vi visa vad vi kan i terminens tredje seminarium. valsystems-seminariet gick bra! över förväntan och det kändes så bra! imorn ska vi träffas och diskutera och utbyta kunskaper och åsikter inför måndagens seminarium. sen fyller favorit-linn 23 år imorn också! tänk att fylla på kanelbullens dag.. mums!

jag måste åka hem nästa vecka. har inte varit hemma sen i juli och det känns helt helt sjukt. saknar mamma så himla mycket. hon ringer och tycker jag ska komma hem snart.. så på måndag efter seminariet tror jag att jag tar tåget hem till hallsberg ett par dagar. eller förresten. åker nog tisdag morgon eftersom jag har kör måndag kväll. kören är förresten så himla rolig. middagen och festen i fredags blev lyckad. det finns många roliga personligheter i kören. åh, vi sjöng en ny låt i måndags. den där med enya från sagan om ringen. det var så fint.. andrea och jag gick och nynnade och sjöng på den när vi gick längs vasagatan på väg hem från kören. kommer bli så roligt med julkonsert 15 december och dessförinnan lucia i hagakyrkan på luciamorgonen. mm..

var och kollade in jenny och erikas korridor idag. dom har flyttat till samma korridor och samma våning. precis som mig och elin.. fast jag och elin bor vägg i vägg. dom hade en dörr imellan sig. bättre kan man ju inte ha det än att bo granne med en av sina bästa vänner. ska nog kila in till elin nu och fråga om hon vill komma över och kolla top model med mig. har förresten hittat en blogg som är spännande. är en svensk tjej som heter linn asplund som är 18 och jobbar som modell. det är väldigt roligt att läsa om allt hon gör och alla resor.. dessutom lägger hon upp roliga bilder från olika fotograferingar och sådär. bra att läsa när man är trött på sitt regniga göteborg och allt läsande dagarna ut..


var ute och gick en promenad förut. skönt! ville egentligen springa men har haft ont i huvudet hela dagen så en promenad var alldeles lagom skönt. men imorn är jag sugen på att träna. sen vill jag åka till min morbror och mina kusiner också. umgås lite med dom.. läsa sagor, kramas och äta god mat. det var ett tag sen..

hade en så grymt skön helg. fredag körmiddag. lördag var det ikea.. myyyys! sen söndag massa bokmässa. riktigt värt! massa kända ansikten överallt. jag träffade mina idoler sören och anders. författarna till sune. sune är typ det bästa jag vet. och jag skäms inte fast att jag är 21 även sätter på sune lite då och då. perfekt när man ska diska, städa eller sova. som balsam för själen. och finns det nåt roligare än sunes jul? :) fixade en signerad bok till lillkusin lova. hon måste ju lära sig i tid..

winnerbäck - innan mörkret faller
jens lekman - kanske är jag kär i dig






innan mörkret faller,
ska jag lämna några vackra rader
jag ska vara din starka vän

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0