forever dosen't live here anymore

tänker att jag blivit lite starkare
tänker att jag
bara måste se mig om
och leva lite mer
du vet hur jag är




ungefär precis nu skulle jag ha varit och tränat. men jag har ont i halsen.. det kom igår kväll och hade inte försvunnit när jag vaknade som jag hade hoppats. så idag får jag läsa min miljöpsykologibok istället. inte lika kul men kanske mer nödvändigt? kvar att göra denna terminen är ett miljöspykologiarbete, en redovisning, en tenta i miljöpsykologi och sen en tenta i människans miljöpåverkan nästa lördag. den 28e maj är miljöpsykologitentan och efter det är det sommarlov! jag längtar. vad jag ska göra i sommar är lite mer oklart.. men det ska nog ordna sig på nåt sätt hoppas jag.

igår var erika här. det var trevligt.. vi lagade mat och pratade en massa. sen gjorde vi smoothies på yoghurt, frusna hallon&blåbär samt lite jordgubbslikör som fick följa med hem från berlin. den blev mycket god kan jag tala om!

imorgon är det fredag och då får jag besök. min vän oskar kommer hit. han är förutom orienterare också duktig på att sjunga och spela gitarr vilket är lite av anledningen till att han kommer. han ska nämligen söka till idol som har uttagning här i stan på lördag. spännande tycker jag! funderar på att hålla honom lite sällskap där när han han väntar.. chansen att se roligt folk är nog stor! lite av fredagskvällen kommer nog bestå i att fundera ut vilket låt han ska sjunga. jag tror jag röstar för i'm yours - jason mraz. om man vill lyssna hur oskar låter och hur bra han är kan man kolla här:
http://www.myspace.com/oskarjacobson

sen på lördagkvällen ska jag på kalas. andrea och jenny har gemensamt födelsedagskalas.. temat på festen är idiom. inte helt självklart vad det innebär kanske men då kan jag tala om det för er. idiom är uttryck i stil med "inte alla hästar hemma", "inte rent mjöl i påsen", "bakom flötet" osv. så själva tanken är alltså att man ska klä ut sig till ett idiom. hur lätt är det? jag vet att det finns ett uttryck som är såhär "nu har du skitit i det blå skåpet".. jag funderar på att vara det blå skåpet. klä mig helt blå. men jag vet inte. världens skummaste tema på en fest är det iaf. men det blir nog kul! innan kalaset börjar ska vi nog äta middag ett gäng. det bästa gänget!

sen vet jag att jossan anländer till stan i helgen. ska försöka fånga upp henne för en fika eller så. och min kära syster är i usa. det är mycket som är billigare där än här. och dollarn är låg. jag borde be henne köpa med nåt.. men vad? helst en macdator. men det är nog lite att ta i, tyvärr..

nu är det dags att återgå till miljöpsykologiboken. den är ju bara sisådär 600 sidor tjock på engelska men en miljon olika socialpsykologiska teorier kopplat till miljö och miljöpolitik. det fixar man ju på 10min.. eller inte. ska läsa en timma sen äta lunch och kolla ett avsnitt sex and the city. är förresten inne på sista säsongen nu. slutet närmar sig.


dagens låtar:
weeping willows - i close my eyes
jens lekman - maple leaves
kings of convenience - gold in the air of summer
marit bergman - forever dosen't live here anymore




innan morgonen kommer
ska jag vända alla kappor tillbaka
och lita mer på min kraft
ska jag hämta nånting jag förlorat
en vilja som jag faktiskt haft


Kommentarer
Postat av: Krilla

heey Fezen!
Hur e läget i Gbg? Hoppas alla tentor går bra! Du är såå duktig! hihi Hoppas vi kanske kan ta en fika eller 2 i sommar om du kommer hem!
Puss

2008-04-13 @ 12:04:14
Postat av: Malin

hallå liz!
jag har sökt lite olika. Lärare på olika ställen ( tillomed göteborg ) och samhällvetarpogrammet och sådär. Hoppas allt är bra annars? =) krams

2008-04-15 @ 17:34:52
URL: http://www.mawlin.blogg.se
Postat av: Josefin

Var det du som kommenterade min blogg?:) adressen funkade inte så sökte på Liza blogg,
tack isåfall:)

2008-04-16 @ 13:50:46
URL: http://shadyblonde.blogg.se
Postat av: krila

Ett prov till polishögskolan =0)

2008-04-22 @ 23:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0