mina ögon kommer alltid le mot dig

idag har jag målat mina naglar röda.


ikväll var jag hos linn på trevig middag med trevliga tjejer. vi satt i en ring på golvet (vad annars att göra när man bara har 19kvm?) och åt linns egengjorda sushi. oj så gott! sen fick vi en god kladdkaka och te. vi pratade om dumma och konstiga saker man hade gjort när jag var liten och jag kan komma på minst tusen grejer jag har gjort, de flesta med helene. herregud. man var konstig när man var liten!

igår var det 10mila utanför stockholm. en helt underbart rolig o spännande orienteringstävling. dock var jag inte där MEN jag följde mina kära klubblagg över nätet. rebecka är så duktig och sprang bra! saknar orienteringen en massa nu. blir så när det blir sol och vår och alla tävlingarna kommer igång. snart så, snart blir det tävlingspremiär för min del!

imorn ska jag klippa mig. gjorde det senast i december sååå det är på tiden nu, minst sagt. annars händer det inte så mycket imorn. ska skriva på miljöpsykologin och sen på kvällen är det tre timmar med kör som vanligt. lovely!

image190


har även hört rykten om att det kan bli sommarvärme här imorn och strålande sol! hoppas hoppas hoppas! såhär fint var det vid hamnen i tisdags.. mums!


förresten har jag löst problemet med att ha en ny serie och kolla på när jag hade sett alla säsonger sex and the city. jag laddade hem alla avsnitt av wild kids som gick 2005. jag vet att det är ett barnprogram och att jag är en nörd. men det är ett helt underbart program och barnen är så söta och har så roliga och fina tankar. i sommar ska det spelas in en ny säsong som ska sändas nästa vår. vilken grej! jag kommer sitta bänkad framför tv:n vid varje avsnitt! men jag har även kollat klart på alla avnsitt där så nu har jag tagit en nödlösning och laddat hem första säsongen av gilmore girls. egentligen gillar jag inte den serien. den är så fjantig och overklig och överdriven och löjlig. men den får duga tills jag kommit på nåt bättre..



image191

ibland behövs det bara en låt, ett minne. en tanke, en röst.. en känsla.
saknaden bara kommer och känslorna bara rinner över.
men det är en rätt skön känsla, trots allt.

vi sjunger inte för kärlekens skull av ted gärdestad på kören och den låten tar fram många minnen och känslor. men det är underbart att få sjunga den och det är fint med känslor, fint med sånger som är fyllda av känslor, minnen, nostalgi och tankar. utan musik som tar fram dom känslorna skulle jag nog vara en helt annan person. hela mitt liv känns ibland som om det vore uppbyggt kring musik och låtar. man kan fly från verkligheten en stund genom musik och det är otroligt mycket värt.



ute till havs styr en fiskebåt
längs en fri horisont
den gungar så tryggt in mot hamn
som jag i din famn


det är för oss solen går upp
lyser som guld
för kärlekens skull




ted gärdestad - inte för kärlekens skull
ted gärdestad - himlen är oskyldigt blå
lasse lindh - ditt stora hjärta
veronica maggio - 17 år
lasse lindh - kampsång




men mina ögon kommer alltid le mot dig
kan det begäras mer av mig?

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej. Jag o Tommy kommer till Göteborg till din koncert!!!! Vi åker fredag o bor på hotell, sedan hem på lördagen efteråt. Kram

2008-04-28 @ 18:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0