upp på taken - över staden!

hur byter man lampa på min jordglob? och varför gick jag på pilates imorse trots min oerhörda träningsvärk?
det är två frågor som dominerar hemma hos mig på gibraltargatan denna lördagförmiddag.


igår hade jag en städdag. gick t o m och nynnande på "städa städa varje fredag.."-låten från pippi långstrump. jag städade överallt. hela min lägenhet luktar rent nu! och inte ett dammkorn kan hittas.. men på 18kvm blir allt väldigt fort smutsigt så på måndag är det väl tillbaka som det brukar igen. men just nu njuuuter jag. det var arbetsmarknadsdag för samhälls/miljövetare och dylikt på handels i torsdags och då fick man en finfin tygpåse med massa reklamgrejer i. allt KRAV-märkt såklart. vi fick bla. en flaska grumme-såpa som jag använde vid min städning igår! älskar den lukten! får mig att tänka på sommar vid stugan och när det tvättas mattor ute på bryggan.. 

i torsdags så sjöng jag med kören också! vi hade blivit anlitade av ett stort företag som hade sin bolagsstämma.. det var roligt och bra betalt fick vi. massa fina äldre herrar i kostym som applåderade artigt. skulle nog ha passat på att nätverka lite mer när man ändå var där. det är viktigt att knyta kontakter hör jag hört.. haha. bla. förre rikspolischefen björn eriksson var där. när vi hade sjungit klart fick vi massa lyxig mat. sånt gillar jag! sen promenerade jag och maria ner mot stan. det var verkligen underbart väder i torsdag. för varmt med jacka och allt var så vårigt! mötte upp jenny vid saluhallen och sen tog vi spårvagnen ut till andrea. blev en mycket trevlig kväll där!

igår hade jag en träningsvärk jag inte upplevt på länge. jag styrketränade nu i veckan och det där med armmuskler har aldrig varit min starka sida. igår hade jag ont överallt, verkligen överallt. idag är det bättre tack gode gud! men som sagt.. jag gick på pilates nio imorse och det är inte en träningsform att rekomendera om man har träningsvärk. kände mig minst sagt osmidig. MEN jag gick dit och gjorde mitt bästa. som belöning tog jag med mig en GP därifrån och åt en mysig frukost med te, juice och ägg samtidigt som jag kollade nyhetsmorgon och läste GP. det kallar jag härlig lördagsmorgon.

snart blir lördagen ännu härligare. ska möta upp mina favorittjejer och fika i majorna. sen vet jag inte vad som händer denna lördag. ingen plan, ingen idé, ingenting.


göteborg är lite grått idag. men vårvindarna har anlänt och det är ganska varmt. närsomhelst är den riktiga våren här och då kommer göteborg blomma upp och bli den vackraste platsen i hela sverige. jag längtar! då blir det saltholmen, röda sten, lunch i solen vid kanalen, uteserveringar, picknick i änggårdsbergen och annat mysigt!


image188

image189


vad mer kan man säga? bilderna får tala för sig själva. älskar att havet är så nära, en spårvagnstur på 20min härifrån sen är man där. helt underbart!




möt mig där båtarna rullar ut
senare idag,
bland rostiga cyklar,
gummidäck och fabriksfasader,
krossat glas och avloppsrören


i hela mitt liv - hela mitt liv,
det känns som jag hör hemma i
gullbergs kaj paradis
och känn dig inte skyldig om du möter mig där

Kommentarer
Postat av: elingrannkärring

Storstadsromantiska Liza! =) Fina bilder dock, Göteborg är en ganska bra stad... Kram på dig städtant

2008-04-05 @ 16:13:37
Postat av: Anonym

guguguguuuuullbergskaaaaajs paaaaaaraaaaaaadiiiiiiis!!!

2008-04-06 @ 20:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0