rapport från saluhallen

klockan är snart fem här i saluhallen och hos delikatesshörnan. vi har livemusik just för tillfället.. det är nån slags matmässa här ikväll så det står några tjejer och spelar och sjunger precis vid oss så det är lite svårt att höra vad kunderna säger. idag känns det som alla handlar kräftor och så har det varit hela veckan. det är sjukt hur mycket kräftor folk äter. vi har kokta havskräftor, råa havskräftor, kokta signalkräftor, levande signalkräftor (dom nyps när man ska ta upp dom!!), kinesiska kräftor och säkert nån mer sort som jag glömt bort. mycket kräftor är det iaf.

stämningen här är väl relativt god trots allt. jocke är lite grinig och klagar endel men det är sånt man får ta. han är ju en sån glad prick annars..eller? det är min sista sommarjobbsdag idag och det firar vi med en kaka. jag firar för att jag får lite ledigt innan skolan börjar och mina kära arbetskamrater firar väl för att de äntligen blir av med mig.. ingen mer liza som spiller och är allmänt klumpig, som ställer dumma frågor och som ofta säger och gör innan hon tänker. men det är väl sån jag är tyvärr :)

efter jobbet ikväll ska jag till erika och vi ska laga fisksoppa. det blir mys. sen åker hon från mig alldeles för länge. vet inte hur denna höst ska bli utan henne.

åter till fisken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0