och så var dom två,

måndag idag och om exakt en vecka är sommarlovet slut. sista veckan nu alltså! jag har planerat in en hel del roliga saker i veckan så jag har sett till att det blir en fin avslutning på en bra sommar.

igår kom min käraste vän och granne elin tillbaka efter att ha varit hemma i örebro. jag har vattnat hennes blommor och tagit in post och snott hennes GP varje morgon. jag har vattnat hennes blommor duktigt, det är konstigt.. jag vattnar liksom inte min egen. den står där i fönstret och är halvdöd. eller, jag tror att det är en kvist som lever för den är grön och mycket längre än de andra, bruna, torra kvistarna.

nog om min blomma. jag mötte upp elin när hon kom med tåget igår och sen drack vi kaffe i solen och pratade om allt möjligt. sen åkte vi hem och åt mat ute i solen på gräset här och sen spenderade vi typ resten av kvällen i min säng där vi hade någonslags kombination av filmtittning och span på internet. vi diskuterade mustaschers vara eller icke vara och kollade på klipp med johan glans. jag och min morbror ska se han på storan i oktober! johan glans delar förstaplatser bland sveriges komiker med jonas gardell och han var ju jag och morbror och såg i våras. så nu tar vi den andra! fina grejer. sen tillhör jag nog den lilla mängd av sveriges befolkning som tycker att han är lite snygg. eller snyggsöt ska man kanske säga. han är iof väldigt kort, typ bara 1.73 eller nåt vilket innebär att jag är 5 centimeter längre. det känns ju sådär. men hursomhelst ska det bli grymt roligt, oavsett hans längd.

andra nyheter att rapportera är att erika är framme hel i canada och allt verkar bra so far. en annan nyhet är att linn inte kommer hem som planerat. sötnosen har spenderat tiden sen midsommar på nya zeeland som skidlärare och skulle komma hem nu i veckan. men hon har bokat om sin biljett och stannar säsongen ut (12 november) och därefter är hennes plan att ta sig till canada och vara där och åka skidor hela vintern. det är jättekul för henne men det kommer bli så tomt. limpan ska vara här, utan henne blir skolan och fritiden mycket tråkigare. hennes söta leende och rosiga kinder.. suck. en höst utan båda mina pärlor erika och linn blir tufft.

nu ska jag och elinpelin-grannkärring ta spårvagnen till ica maxi och handla lite mat.

avlsutar med ännu en bild från fotograferingen med lisa. en leende liza.


röda sten maj 2008 foto: lisa jansdotter

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vi borde ta en till fotografering innan sommaren försvinner helt, tycker du inte? Det behöver ju inte nödvändigtvis gå ett år mellan varje :P

2008-08-26 @ 22:57:56
URL: http://www.pyttesyster.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0