sjuka barn och jens lekman.

om förra helgen var en väldigt effektiv och innehållsrik helg kommer den här bli precis raka motsatsen.

barnvakt igår. helt okej. sov kvar där och nu imorse kräktes lova. det är det värsta jag vet när folk kräks. särskilt när jag befinner mig inom ett smittbart område. jag kommer ju aldrig kunna skaffa barn! vem ska ta hand om dom när dom kräks? tydligen är jag såpass klen så jag svimmade av hela situationen. eller så var det lågt blodtryck. eller nåt annat. antagligen. men efter lite återhämtning lämnade jag den förgiftade villan och tog mig hem till min lilla lägenhet.

nu håller jag alla tummar jag har (gör det ni med!) för att jag inte ska bli sjuk.

jag blev nästan jublande glad när jag såg att det skulle vara längdskidor på tv imorn på morgonen. det är det bästa jag vet. har älskat det ända sen jag var liten. det är så tryggt och harmoniskt på nåt sätt med massa vit snö, samma gamla kommentatorsröster, män och kvinnor i slimmade blanka skiddräkter.. behöver jag fortsätta? en kopp kaffe till det och dagen gjord.

ikväll valde jag på spåret framför idol. 
inte ens ett svårt val. idol är löjligt och dåligt! varför ska man "göra" artister så där? vill dom inte dansa behöver dom väl inte dansa? och vill dom bara sjunga rock så låt dom göra det. jag kan svära på att jocke berg inte är särskilt bra på att dansa.. eller att veronica maggio sjunger rocklåtar särskilt bra. och tänk så bra det gått för dom ändå..

som avslutning tänkte jag ge er ett litet videoklipp. en av mina absoluta favoritlåtar. med en artist som enligt mig är ett geni. förstår inte hur så många kan ha missat hur bra han verkligen är. mina damer och herrar, lyssna och njut!




jag ryser varje gång jag hör låten. 
nästa inlägg blir det en låt som för mig på nåt sätt beskriver min första tid i göteborg. jag lyssnade på den med mina nyfunna vänner och vi dansade till den när vi var på klubbar. jag hade den t o m som alarmsignal på morgonen under en längre tid. 
de där personerna är nu mitt liv här. min andra familj. 
fast just denna helgen kan jag inte påstå att dom är särskilt närvarande.
jenny är på kanarieöarna, andrea är i halmstad, elin är i stockholm, erika är i canada, linn är i canada osv..

nästa inlägg kommer låten. 
vilken cliffhanger detta blev nu.. 

Kommentarer
Postat av: EmmaE

oh, låten var jättebra! sugen på fortsättningen!

och du, längdskidåkning på mornarna framför tvn ÄR underbart! säg vasaloppsmorgon i familjesoffan och jag får rysningar av glädje. :)

2008-12-06 @ 00:30:54
Postat av: Erika

Va go du är! Saknar dig en massa. Snart är jag hemma o då kan vi dansa till Jensa igen. Har introducerat hans musik plus en massa annan svensk för mina kanadensiska vänner. Går hem fint. Speciellt Billie the Vision som alla tycker har en så gullig svensk brytning ;) Hoppas inte kräksjukan tar dig!

2008-12-06 @ 02:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0