en halvtimma kvar till julafton & jag bjuder på en bild från lucia!

knappt en halvtimma kvar tills julafton nu.

det blir en mysig dag imorgon. jag har redan hunnit sova och äta ikapp lite som jag missat senaste veckan. trots att jag jobbar med mat (läs fisk/skaldjur) så äter jag aldrig så dåligt som när jag jobbar. två bananer på åtta timmars jobb är ett exempel. på jobbet i lördags var jag lite trött och sliten på slutet av dagen så kalle gav mig nånslags väldigt stark och konstig energi/koffeindryck. tog cirka 10-15 min och sen blev jag yr och hade lite svårt att fokusera blicken. fick sitta på en pappkarton och vila i tio minuter innan jag kände mig stabil igen. inget att rekomendera på tom mage alltså. men minna tyckte nog att jag såg lite rolig ut.

annars har det bara varit roligt att jobba nu i jul. sjuuukt mycket folk, både som ska handla och som jobbar vilket resulterar i en väldig trängsel. man springer in i varandra, spiller sillspad på varandra, tar (ofrivilligt) på varandra på alla möjliga kroppsdelar, skriker i varandras öron osv. hade en kund som glömde hela sin lax han hade köpt och jag skulle springa ikapp honom där i saluhallen. inte det lättaste två dagar före julafton kan jag tala om.

det var en mysig tågresa från göteborg igårkväll. hamnade i en liten djurkupé på fem platser. trevligt folk och trevliga djur, två katter, och två hundar. djur är en bra icebreaker kan man säga. när vi hade löst problemet med placeringen av de två små katterna vs. rottweilerhunden var isen bruten och vi pratade hela tågresan lång.

som jag lovat tidigare ska jag visa en bild från lucia. som alla vet är man inte jättesnygg när man sjunger. men hallå. fokusera på de fina ljusen jag har på huvudet istället.




slutligen en juligt låttip:

hemma över jul - autisterna
(förresten är maria som sjöng i min kör förut ny violinist i autisterna. coolt. det är ett bra band det där!)
, även lasse har gjort en låt med samma namn. den är fin den med.
hemma över jul - lasse lindh


håll mig hårt och ljug,
du fångar mig alltid tillslut



godnatt,


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du var jättefin Lucia! Typiskt att jag skulle missa.

God jul på dig!

2008-12-24 @ 10:14:43
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: amanda

åh vad fin duvar! GOD JUL!

2008-12-24 @ 13:41:59
Postat av: mli

jättefint hår! :O :)

2008-12-27 @ 16:19:29
URL: http://emeliemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0