vänta med att tänka

jag vet vad jag måste göra, men jag väntar med att tänka,
lite till




jo. jag har ju flyttat tillbaka till det kära biblioteket igen. hela denna vecka har bestått av tentaplugg. för på måndag är det dags för tenta i människans miljöpåverkan. en stor, stor kontrast till statsvetenskap och det är sjuuukt svårt och så mycket vi måste kunna! försurning, övergödning, ozonuttunning, inversion, partiklar i luften, hälsorisker, naturresurser, hur mycket energi man kan utvinna ur olika energiformer, hur man går tillväga när man kontrollerar kemikalier, skogen, biologisk mångfald, klimatförändringar, vattenresurser, bergarter... jag kan hålla på i evigheter..

perfekt att tentan är på en måndag för då kan ma ju plugga heeeeeela helgen! (SUCK!) det är iallafall skönt att vi ä en trevligt och bra gäng som sitter och pluggar tillsammans, eller tillsammans och tillsammans. vi sitter ju på läsplatser (där man måste vara tyst) men ibland så viskar vi lite till varandra och sånt där. sen tar man lucnh och kaffepauser ihop. det är typ höjdpunkterna på dagarna.. i måndags hade jag kör som vanligt 18-21. så det blev en lång dag. i tisdags hade jag seminarie på miljöpsykologin 18-20.. och igår föreläsning på miljösykologin 18-20.30. det blir låååånga dagar med först tentaplugg o så annan skola på kvällen. men idag var det inget sånt utan jag och jenny var tapprast och satt kvar längst på biblioteket. jag gick därifrån exakt 18.50.
när jag väntade på bussen hem vid avenyn var det nån gammal galning som stod och sjöng jättehögt i en mikrofon. han sjöng, eller snarare skrek, ut gamla psalmer och andra mer eller mindre roliga sånger. jag har sett/hört han där i krokarna förut. det finns mycket skumt folk här i stan :)


nej nu ska jag spela lite gitarr! jag och elin hade sång och spelkväll här i söndags. jag spelade gitarr och så sjöng vi. teddybjörnen fredriksson var en favorit... dock har jag lite svårt att byta snabbt mellan C och G i refrängen.. så det blir "teddybjörnen (paus...) fredriksson... (paus)..ja, så hette (paus).. han.." men det är ju bättre än inget, right?

när tentan är över på måndag är det bara 4 dagar till det är fredag och BERLIN! jag har typ inte tänkt på det men nu börjar jag inse! fre-tis i en storstad med 5 fina tjejer. mycket mycket bra...!

förresten hade vi middag/fest med  kören i fredags. det var otroligt roligt. såklart så sjöng vi massa.. och dansade, och åt, och ja... allt möjligt! grymmast var dansgolvet. billie jean är bästa danslåten! dock har jag 4-5 blåmärken sen kvällen. kan komma ifrån när jag ramlade när vi körde hela havet stormar.. hm. eller när tomas (vår körledares pojkvän och även medlem i kören) skulle bugga hela tiden.

förra veckan hände en hemsk sak..  jag åkte till hannes och sällskapade med honom. han var tacksam över det och det kändes skönt att kunna få någon att må lite bättre. han är fin han den där hannes.

nej nu ska jag kolla på filmen ciao bella som jag laddat hem. blir bra avkoppling efter en hård dags plugg. imorn ska jag träffa jenny kl 9 på espresso house för frukost och sen sätta oss och plugga.



på återseende,



förresten, mitt nya favoritprogram: klass 9A (nästan så att min gamla plan att bli lärare börjar väckas till liv...)



image182

vänta med att tänka tills du går,
annars kan du komma på att känna
allt du sa du skulle lämna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0