with a sampled heartbeat and a stolen soul,

well, you get what you give.


idag hade jag en föreläsning. en föreläsning som jag inte lärde mig mycket av. hur mycket jag än verkligen försökte koncentrera mig på vad hon pratade om var det som en vägg som ingen information kunde ta sig igenom.. kan även uppdatera er om att kräftdjuren inte mådde så bra när vi kollade igår. illa.. men djurvän som jag är hällde jag inte ner de levande i slasken som många andra utan la tillbaka dom i den stora burken med alla andra små prickar (ja, för det är svårt att se dom, så små är dom. när vi skulle räkna dom igår var det svårt att se om det var ett djur eller ett dammkorn typ. så det är inga jättekräftor vi håller på med..).

föreläsningen var slut 12 och sen hem och laga lunch och slöa lite framför tv:n. sen tvättade jag 14-17. det är alltid lika spännande.. man kan göra de mest konstiga fynd nre i tvättstugan. och som vanligt var inte tvätten torr trots nästan två timmar i torkskåpet. jag blir galen!!

sen var jag på spinning. i en timma. en väldigt lång timma.. eller, det var skönt. men jag blir lite rastlös - även på en spinningcykel. men det var en bra, glad och peppande tjej som höll i det och jag gick ifrån passet med rätt stumma ben. nu är jag sådär skönt trött.. som man är en kväll i husvagnen på o-ringen när man sprungit en jobbig etapp. eller som när man sprugit en nattcup.. eller varit på styrkejumpa. när våren kommer vet jag att orienteringssuget kommer komma. då vill jag springa och leka i skogarna igen. jvm-tester här i maj, det blir grejer!

imorn är vi lediga. jag måste försöka läsa i helgen, men det tar emot. trååååkigt. ska nog spela badminton imorgon. det gillar jag. jag gillar iof att spela alla bollsporter. från och med april kommer jag ha väldigt lugnt i skolan (eftersom jag läser dubbla poäng nu) och då har jag funderat lite på om jag ska söka nåt extrajobb. vore ju perfekt att jobba här på fysiken rakt över.. såg en lapp när jag var där förut att de sökte en aerobics-instruktör. det är nog det sämst tänkbara för mig. kan ju inte ens hänga med i uppvärmningen på ett jumpapass a la friskis o svettis, haha!

en annan nyhet jag kan meddela är att de sista resultaten från statsvetenskap b har kommit. jag klarade de sista PM:en och seminarierna och det är med stor lättnad och en viss stolthet jag lägger hösten bakom mig! heja liza!

har jag nån mer nyhet? nja.. min ena garderobsdörr ramlade av igår. det är ju inte så trevligt. så imorn när jag städat upp lite här ska jag be nån snäll man här nere på expeditionen (kanske han som lagar mitt handfat/toalett varje månad?) komma och skruva fast den.. eller spika? eller borra? ja, vad vet jag?

sen har jag köpt en peruk också. typiskt mig sa karolina. att alla andra tänker att det vore ju kul med en peruk men att jag istället köper en. jaja. sån är jag. imorn kommer den med posten tror jag. det blir spännande.. sen kan jag åka till ica som en heeeeelt annan person. haha. eller göra andra konstiga grejer utan att behöva stå för dom? :)



jösses så långt jag skriver idag. lyssnar på cardigans nu. musik är det bästa som finns. det är seriöst ALDRIG tyst i min lägenhet..

jag behöver skriva. det var ett tag se, ska nog ta fram min fina skrivbok och författa lite. vänta er mästerverk.. om hundra år ska jag vinna en grammis. fattas bara att jag blir proffs på min gitarr också. nu kan jag spela min mammas favoritlåt, det är en låt med boyzone. det känns som det är en bit kvar till håkan och winnerbäck, ja..

image166

oh, my heart can't carry much more
it's really aching and sore
my heart don't care anymore
i really can't bear more


my heart don't beat like before
it's never beenthis slow
no, my blood don't flow anymore
and you couldn't care less, could you?


you really shouldn't carry me no more
i'm much too heavy for you
i'm really quite a mess, yes

Kommentarer
Postat av: Maria

Mysiga syster. Läntgar efter dig. Får ta o komma o hälsa på dig snart tror jag. Stor kram.

2008-02-01 @ 13:21:02
Postat av: Linda

Nej, det nya avsnittet har inte kommit än :/ Men förhoppningsvis imorgon :) Kollade på gamla avsnitt, kan inte få nog av dem :)

2008-02-04 @ 08:31:00
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: elin

Grattis till att hösten är avklarad! Götta. Nu är det bara att vänta på att våren ska intåga och under tiden göra spännande äventyr i en peruk (hoppas verkligen jag kan få vara med på nåt hörn.. hihi)!!/grannkärringen

2008-02-04 @ 18:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0