ni trodde man kunde svika kärlek,

regnet öser ner utan för fönstret. det smattrar sådär härligt mot rutorna. det är mysigt.

imorn far jag till hallsberg för ett tag. är ledig nästa vecka så jag tänkte passa på att åka hem lite. är ju ett gäng fina människor därhemma som man också vill hinna med att träffa denna sommar. något som är lite mindre roligt är att jag inte ska till sälen och o-ringen som är nästa vecka. suget finns inte riktigt där och jag kommer säkert ångra mig. blir första året på måånga år som jag inte springer. kommer sakna alla mysiga kvällar som är på o-ringen, att ha alla de där underbara människorna omkring sig hela dagarna. förra året bodde jag ju med hanna och det var helt underbart. finns få människor som jag trivs så bra med som jag gör med henne. nu får jag istället heja på alla mina klubbkamrater och andra vänner och hoppas att de springer riktigt riktigt bra. det kommer bli tuff orientering däruppe i backarna i sälen..

idag har jag jobbat. det gick bra. jag var på bra humör heeeela dagen. försökte även smitta av mig mitt sprudlande fredagshumör till mina kära arbeteskamrater, vet inte riktigt om jag lyckades. det var inte alls så många jobbiga turister som i måndags! krille kom och handlade också. en styck makrill, en laxfjärlil och en lite sjötungafilé. det skulle han sitta och mumsa på ikväll. haha.. måste förresten ner till saluhallen och jobbet imorn innan jag drar till tåget. mamma vill ha med havskräftor hem så jag får väl offra mig och fixa det!

när jag kommer till hallsberg imorn ska jag till martina på middag. ska bli jättejätteroligt! johanna, jag, maja och eva-liisa ska dit och det är ett härligt gammalt tjejgäng kan jag tala om. kommer bli mycket skratt och skvaller och prat om den gamla goda tiden. det är förresten rätt stört att tänka att man om 5-10 år kommer minnas just den här tiden som den gamla goda tiden. jag vill stanna mitt liv nu. vill inte blli en dag äldre! 21 (snart 22..) är en alldeles ypperlig ålder så varför bli äldre?

ska bli skönt att komma hem lite i alla fall. där står tiden stilla på ett skönt sätt.. men efter 3-4 dagar blir jag nog rastlös och vill tillbaka till göteborg igen. kanske passar på att åka till stockhom nåndag också. det var så fint sist..



nej nu måste fröken liza sova.



röda sten, maj 2008.  foto: lisa jansdotter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0