i can't belive it's not love!

tiden bara flyger iväg, det är inte okej! börjar bli stressad över att juli snart är slut. varför går inte den långa, sega, kalla och hemska vintern såhär fort?

är fortfarande i hallsberg och dagarna har bara flugit förbi. kom i lördags.. middagen hos martina var underbar! var längesen jag skrattade så mycket. sen sov jag i sommarstugan där det var lite släkt på besök. i söndags var jag vid stugan på dagen.. sen vet jag inte om jag gjorde nåt vettigt alls på kvällen. igår däremot lekte jag med eva-liisa.. eller leker kanske man inte gör längre. fast lite lekte vi ändå. vi spelade krocket och kastade pil - jag vann på båda! sen kollade vi lägenheter.. JAG VILL HA EN NY LÄGENHET!! efter att ha bott på 18kvm i två år börjar klaustrofobin bli allt större. men bor man i göteborg så gör man. suck. efter att ha stått i kö i över tre år kan jag fortfarande inte få en vettig lägenhet. suck igen. sen åkte vi i alla fall hit hem och åt kräftor och drack vin med mina föräldrar. det var gott!

idag har jag varit vid stugan och solat lite. och ätit körsbärssoppa hos grannarna däruppe.. det smakade sommar! imorn ska mina föräldrar på en liten minisemester så jag blir själv till torsdag kväll. så imorn drar jag och evelina upp till stugan! vi cyklar heeela den jobbiga vägen på sju kilometer (det är sjukt mycket backar) och sen slöar vi solen resten av dagen. det blir fint det! vi har inte setts sen peace&love och mycket har ju hänt sen dess..

det är alltså här vi ska hänga imorn!


 
soool och bad med evelina imorn alltså. bilden på evelina tagen för nästan exakt ett år sen när vi var på roadtrip och såg en spelning med lasse. herrejesus vad det känns som det var längesen efter allt som hänt!

åh. han får förövrigt stå för dagens låt:
lasse lindh - vingla fram genom stan


fredag far jag nog tillbaka till stan. börjar jobba igen på måndag, bara tre veckor kvar nu. tre veckor med fisken och skaldjuren.. snart börjar kräftsäsongen och då har jag hört från säkra källor att det blir mer eller mindre galet hos deliktatesshörnan i saluhallen. kanske som med sillen vid midsommar? det var galet kan jag tala om.

något annat som också är lite ångestframkallande är att erika snart drar till toronto! vad ska jag ta mig till utan min räddare i nöden? min klippa i stormen? min.. ja, ni fattar. kommer bli sjukt tomt. hoppas det går fort de fem månaderna hon är borta..


jag vill skriva en bok. men jag vet inte vad den ska handla om! ska klura ut det under nattens sömn har jag tänkt.

sen saknar jag jossan också. det finns ingen så sprudlande och energigivande! egentligen kom hon från ingenstans och bara etsade sig fast i mitt hjärta. det är fint när man träffar sådana personer man nu i efterhand inte kan tänka sig att inte ha i sitt liv.



/  liza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0