ljusa kvällar om våren,

måndagskväll.
sitter med benen uppdragna mot kroppen, dricker te, lyssnar på lasse lindhs nya skiva och pillar med grupparbetet. klockan är straxt midnatt.

jag är sjukt trött och borde och vill sova. men ska träffa gruppen imorn och då ska det vara färdigskrivet. är trött efter helgen.. en helg som var innehållsrik, uttröttande men väldigt väldigt rolig. det roliga började redan på fredagseftermiddagen då jag träffade lite vänner för after work för att sedan bege mig och möta upp morbror och gå till konserthuset och se gardell! det var roligt, väldigt roligt! två timmar av skratt där man för en stund får glömma världen runt omkring är mycket värt. sen när jag kom hem därifrån var jag inte rikigt på sovhumör, packade inför körlägret, lyssnade på massa skön musik som jag fick av jossan och kollade på ett par avsnitt av sex and the city. klockan blev mycket och jag tror hon var halv tre när jag somnade. 

klockan 10.10 på lördagsmorgonen gick bussen mot lysekil och lägret. det är mysigt att få åka på läger.. man blir lite som ett barn igen! vi sjöng en massa, lärde känna varann ÄNNU bättre, åt massa god mat och njöt av havet och solen för det var verkligen underbart där vi bodde. västkusten är så fint! t o m vägen till lysekil var fin. åkte över massa broar vilket jag var väldigt glad över. jag gillar broar, särskilt den i uddvalla. att en bro och dess utsikt kan vara så vacker, haha! sen på lördagskvällen hade vi fest med temat musikal. alla var väldigt fint utklädda och jag förlorade såklart kampen i vem som var mest lik sandy i grease. både jag och pernilla hade nämligen statsat på henne och pernilla med sitt väldigt blonda, fluffiga och upplockade hår vann överlägset. det blev massa sång och skratt och dans som vanligt. massa roliga uppträdanden från folk som satt ihop lite roliga låtar med egna texter osv. bäst var nog suz, marias, johannes och bernds låt om hur det är att vara singel.. jag suz och thomas hade också ett litet framförande. jag spelade flickan i havanna på gitarr och vi sjöng samtidigt som thomas och suz gjorde nåt slags skådespel till den. mindre seriöst, men rätt roligt med.. men så var ju klockan rätt mycket då också! :) det blev rätt sent och trots att jag gick och la mig vid fyra var jag långt ifrån sist i säng. på söndagen var alla vädligt trötta, eller jag var faktiskt inte så trött alls! piggare än de flesta tror jag.. vi sjöng ett par timmar, åt lunch och åkte hem.

inatt sov jag tolv välbehövliga timmar. sen har jag städat här hemma. jag tycker verkligen jag städar, diskar och plockar jämt! men det är väl så när man bor på 18kvm och det blir stökigt och rörigt bara man tar ut en kopp ut skåpet.. har appropå det fått ett erbjudande om en lägenhet. ska svara senast fredag om jag vill ha den. av alla som sökt den är det fem som blivit erbjudna den och den av oss som stått längst i kö och som tackar ja får den. egentligen är det en väldigt bra lägenhet. bra läge i majorna precis vid älvsborgsbron (nu kommer min kärlek till broar fram igen), låg hyra och det är större än vad jag bor nu. det är t o m ett riktigt kök.. det som får mig att tveka är att den är lite halvt om halvt på bottenvåningen. jag är ju så sjukligt mörkrädd!! imorn tänkte jag bege mig ut på uppdrag i majorna och kolla in den från gatan och se hur mycket man ser in och hur den verkar se ut.. det känns ju som en normal sak att göra, eller?

jag missade kören ikväll eftersom jag hade miljöpsykologiföreläsning. jag var väldigt trött på den, minns knappt vad den handlade om. ekonomiska incitament till förändring av människors miljöarbete? ja, nåt sånt var det nog..


såhär fint bodde vi i helgen. ser ju precis ut som sommar! sen snöade det inatt och min sommarkänsla försvann!

image186


dags att skriva klart för kvällen så jag får sova sen! ska träffa gruppen 10.30 vid statsbiblioteket imorn.

lasse lindhs nya låtar går direkt in i hjärtat. jag vet inte vad det är med honom.. men allt han skriver går rakt i mitt hjärta. som om det är jag som sjunger hans sånger eller att han sjunger om mig. det berör och det är vackert.



jag borde ha lärt mig nu
att det alltid är det lilla
som får mig på fall


jag försöker kämpa emot,
ditt stora hjärta



godnatt,

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Låter
mycket trevligt det du berättar om resan och så. Jag har en skräckblandad förtjusning när det gäller broar, särskilt höga sådana. Kroppen stretar emot och känner höjden nämligen...Jättefint foto verkligen! Ser ut som rena sommarbilden! Ha det så gott idag!

2008-03-18 @ 12:40:18
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Liza

wow är det du som tagit alla fina bilder? Du är väldigt duktig på det du gör isåfall, snyggt namn har du också! ;)

2008-03-18 @ 15:39:25
URL: http://lizabes.blogg.se
Postat av: Liza

haha vi har två saker gemensamt då, namnet och bilder ;) Jobbar du som fotograf eller är det bara för skojskull?

2008-03-18 @ 18:06:54
URL: http://lizabes.blogg.se
Postat av: Anonym

jaha okej, lite synd för du har talang! Jag har avenymodeller här i Sverige som moderagentur, samt några andra systeragentur runt om i världen. Vad pluggar du? :) Jag vet faktiskt inte hur jag hittade din blogg, jag bara kom in på något konstigt vänster :)

2008-03-18 @ 19:20:55
URL: http://lizabes.blogg.se
Postat av: Anonym

Glad påsk! :)

2008-03-21 @ 11:08:27
URL: http://lizabes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0