luften smakar som en jordgubbspaj en solig dag i maj,

för en vecka sen var jag hos erika och var peppad för en kalaskväll. denna lördagskväll är jag hemma och kollar på gilmore girls och har på tv:n i bakgrunden med eurovision song contest (dock utan ljud).
två helt olika kvällar är det iaf. sitter i sängen och har en stor kopp med grönt te och har det faktiskt riktigt bra. tror att jag kommer somna inom en timma ikväll. igår somnade jag innan tolv. det var rekord, idag kan rekordet slås. anledning till detta är att jag jobbade igår 7-18.30 och idag 7-16. man blir så trött av att jobba, helt sjukt! iof så är det ett fysiskt jobb med endel tungt lyftande och spring upp och ner i källaren i saluhallen och man STÅR HELA DAGARNA! folk ska köpa fisk och skaldjur i oändigheter! på dessa nio timmar jag jobbat idag satt jag ner i tio minuter, inte en sekund mer! det känns i benen nu kan jag säga.

jag har hört att det är viktigt med bra skor - det har jag. check.
, sen har jag fått tipset om stödstrumpor. men jag vet inte? känns inte det lite för mycket tant? eller allt som kan lindra min smärta i ben och fötter efter en arbetesdag i saluhallen är mer än välkommet!

imorn slipper jag gå upp tio i sex. har insett att jag verkligen inte är gjord för det! men jag ska upp tidigt ändå, måste plugga. sista tentan innan sommarlovet närmar sig med stormsteg. på onsdag är det dags. miljöpsykologin ska avklaras. känner mig inte alls särskilt i fas med plugget eller som att jag har koll på det. men jag har tre dagar till på mig innan det är dags och det får bära eller brista. brister det blir det omtenta i augusti. inte hela världen. har ju faktiskt inga andra omtentor så att missa en tenta skulle kanske inte göra att världen gick under?

var inne en sväng på pocket shop efter jobbet och suktade efter böcker. riktiga böcker. det ska bli min belöning när tentan är gjord - att läsa en riktigt bra bok. gärna en lättsam, rolig, mysig och romantiskt. allt annat är vad böckerna jag måste läsa tills på onsdag är!

sen längtar jag till fredag med. för då kommer min mamma till stan. och min syster. har inte träffat dom sen påsk! sjukt länge sen!
, sen längtar jag nästan allra mest till lördag. då har vi konserten. vårens höjdpunkt och det kommer vara lite ångestladdat. det har varit en helt underbar termin med kören och nu ska vi göra en grymt bra konsert. sen väntar en rolig och oslagbar avslutningsmiddag på kvällen! jag längtar!



nej nu ska mor och dotter gilmore få lite av min uppmärksamhet igen. får se hur länge ögonen orkar vara öppna!



laurel music - no one wants forever
tribeca - solitude
the radio dept. - evan



sommarlängtan!

image201




there is no way i could possible fortget it,

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fortsatt bra kväll :)

2008-05-24 @ 23:08:49
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: Krillan

Fezen, det går bra nu? hihi

2008-05-25 @ 22:44:54
URL: http://kaxigakrilla.blogg.se
Postat av: Lisa

En del på mitt jobb hade stödstrumpor. Vet dock inte hur bra det var, men jag menar så du slipper känna dig tant :P Den äldsta av dem var väl 27 kanske. Om jag nu måste gissa ;) Jag har faktiskt funderat på det ett tag.. jag får så sjukt ont i fötterna och vaderna efter jag jobbat. Kanske värt det :)

2008-05-26 @ 19:49:45
URL: http://www.pyttesyster.com/blog
Postat av: Linda

Jag beställde, Anna Brashares - Fjärde Sommaren, Sophie Kinsella - En Shopaholic Säger Ja och sen en bok till pappa Zlatan är Zlatan.
Finns mycket bra böcker, har du läst Stieg Larsson? Denise Rudberg? Liza Marklund? Om du gillar böcker har du säkert läst dem :) Annars är Cecelia Aherns böcker bra likaså Susan Elizabeth Phillips - Inte Någon Snäll Flicka. Finns massor av bra böcker, skulle kunna rada upp en massa :)

2008-05-27 @ 21:16:41
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0