vattenkammade professorer och skivfynd!

man kan spendera sin fredag på väldigt många olika sätt. min fredag har sett ut som följande:
föreläsning 8-10. en professor med rock och hatt. och vattenkammat vitt hår (han var rätt gammal..). sen hade han svart kostym, röd slips och en liten vit såndär duk/servett i bröstfickan. och en jättefin portfölj. han pratade om mediernas ekonomi och ägande. han kunde sin sak om man säger så. sen lärde han oss studenter en lärdom som han sa att vi skulle ha nytta av i hela livet. nämligen att när det gäller samhällsutveckling i europeiska länder följer de oftast samma mönster. det finns tre olika grupper av länder som utvecklas i olika stadier. den första gruppen var brännvinsländerna, dvs. sverige, norge, danmark, finland.. och sen var den andra gruppen öl-länderna; tyskland, beligien, luxenburg, österrike.. och slutligen så var den sista gruppen vinländerna - spanien, italien, frankrike, grekland.. 
han skrev till och med upp så alla skulle kunna se tydligt och skriva av. alla sätt att lära sig är bra sätt. de lite udda är ofta de bästa.

sen satt vi kvar och pluggade. jag, johanna, hanna och lina. vi har hittat varandra och vi har roligt tillsammans. kursen känns extra rolig nu när jag har hittat ett trevligt litet gäng. inte tog det lång tid att hitta dom heller. satt kvar där tills 16.. då hade jag skickat in min hemtenta i extrakursen och läst massa i boken. sen köpte jag lite godis. och sen gick jag och hyrde säsong tre av gilmore girls. tänkte att det skulle bli ett perfekt tidsfördriv för min kväll. och vet ni? det kostade bara 30kr att hyra hela säsongen i en vecka. slappt och bra tidsfördriv är det. man behöver inte tänka så mycket.

så har min kväll sett ut. jag har druckit massa te också. 

nu ska jag snart sova. ska jobba hela dagen imorn. fisken och räkorna kallar på mig! hoppas innerligt att jag slipper köra högtryckstvätten sen när vi ska städa. vi är inte bästa vänner den och jag. på söndag måste jag skriva en till hemtenta. men jag fick VG på den andra i den kursen. roligt! men just nu känns det lite tungt. läser två kurser parallellt och det är rätt slitigt att läsa mer än helfart. men extrakursen tar snart slut. bara två hemtentor kvar. den på söndag ska handla om public service framtid, precis det som det pratades om på seminariet i tisdag. så passande!

i onsdags gick jag långpromenad i höstsolen med rebecka. vi gick jättelångt. men vi såg massa fint och slutdestinationen blev café zenit i majorna. sen hittade jag två exemplar av min chefs gamla bands skiva på andra långgatans skivhandel (där kan man göra fynd!). och han hade sagt att han inte hade något exemplar kvar själv ens en gång. så jag sms:ade honom och han ringde upp och bad mig köpa båda två. det är en väldigt bra skiva. the talking pitcure heter den. och bandet electric eskimoes. kalle sjöng o skrev musik, han sjunger grymt! sen blev det bandet soundtrack of our lives på nåt sätt. jag tycker det är lite coolt. 
jag ska nog behålla en av skivorna själv minsann. 

igår fikade jag med elin i flera timmar. jag saknar att ha henne vägg i vägg!


nej nu är det time to sleep. jag ska drömma om sommaren tror jag. den här underbara bilden är från amundön i somras. västkusten är verkligen bästkusten!




billie the vision and the dancers - hold my hand
autisterna - du som var min vän

Kommentarer
Postat av: Minna

Alltid lika roligt att se dig! Om det så är en handbollsmatch, jobb eller glömd kaffetermos. Sunes jul snart! Kram kram

2008-11-10 @ 20:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0