när man som bäst behöver dom, (och lite tentaångest..)

då finns dom inte där - överstrykningspennorna. på två dagar har flera stycken tagit slut. dom har ju räckt hur länge som helst. och nu, mitt i tentaplugget ska de ge upp. dålig stil.

tentaplugget ja, finns det nåt annat just nu?
tentaångest. tentaplugg och en himla stress. det är bara en dag kvar att läsa in sig nu. lite för lite känns det som.. jag börjar precis koppla ihop saker och ting och komma in i det rätta tänket. önskar att det hade kommit för en vecka sen.

sen i lördags har jag spenderat 34 timmar på KTB. ja det är sant, helt sjukt. suttit där vid min läsplats i stora läsesalen och insupit allt intressant som vi ska kunna om miljöbalken, tillståndsprövningar, ersättning, förvaltningslagen, EG-rätt osv, osv.. försöker intala mig att det är intressant i alla fall. något jag däremot gillar med KTB är att hela atmosfären är så studievänlig. alla tentapluggar och skriver PM och hemtentor. varenda läsplats är full och det är allt ifrån läkarstudenter som ska ha anatomitentor till socionomer, jurister, nationalekonomer och sådana som jag - som ska ha tenta i miljörätt som sitter därinne. det dricks mycket kaffe därinne. och det suckas endel.. annars är det väldigt tyst förutom massa bäddrande i papper och böcker och tangenter som smattrar. 

själv bidrar jag mest till pappersbläddringen. och suckandet ibland.. 
sen suckar jag över att det är så mycket att bära också. här är en liten lista över vad som släpas fram och tillbaka till biblioteket varje dag:
- miljöbalken
- förordningen till miljöbalken
- en stor pärm med alla anteckningar, förvaltningslagen, skogsvårdslagen, regeringsformen m.m.
- övningstentor
- tre tjocka kompendier
- en bok om miljörätt på ca 500 sidor
- pennfodral
- matlåda
- vattenflaska
- kaffetermos
- frukt
och säkert massa annat. det blir rätt tungt.



nu ikväll när jag gick förbi alla restauranger och caféer på vasagatan när jag skulle hem så slog det mig återigen (för 1568989 gången) hur SKÖNT det ska bli när den här kursen är slut. man kanske kan få ett liv igen? för det försvann nångång för 3-4 veckor sedan.. nästa kurs blir kanske inte lätt den heller men just nu känns det som allt annat än det här är lättare. 

lite kul är det ju. särskilt när man upptäcker att man lärt sig nåt. nu ikväll när jag pratade med mamma gick jag igång helt och började babbla massa om strandskyddet när hon berättade att kommunen skulle avverka träd vid sommarstugan. 
undra om kommunen har sökt strandskyddsdispens enligt 7:18 § i miljöbalken? :)

nej. nu är det bäst jag tänker på nåt annat. ska orka plugga imorn med. sista dagen..



håkan hellström - nu sigge

Kommentarer
Postat av: Fröken Sågarbacken

Kämpa på Pettssoni! Du är grym som ens orkar titta i LAGBOKEN. Den verkar tråkigare än tråkigast. You go girl ;) Ps. du slipper ju iaf ha ångest över träning när du släpar alla de där sakerna varje dag ds.

2008-10-23 @ 16:40:50
Postat av: namebuddy

what about nu sigge? andra personen jag läser det hos nu. getting confused

2008-10-23 @ 19:43:34
Postat av: The lesbian fish-bitch

Saknar dig på jobbet... Duktig är du som kämpar och pluggar på. Min lagbok är katternas klösbräda.

2008-10-24 @ 21:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0