the opposite of hallelujah

idag är jag väldigt trött i huvudet. vi satt med grupparbetet tills fem idag och innan dess hade vi föreläsning och genomgång av övningar. jag fick skriva svar på övningsfråga på svarta tavlan. det var längesen det hände - gör man ens det i grundskolorna numera? och verkligen inte på universitet. men omväxling förnöjer..

imorse fick jag även hjälp av fastihetsskötarna att öppna mitt postfack. min postnyckel har varit spårlöst borta i ett par månader men det har inte varit nåt större problem - har använt en penna och en pincett för att få ut mina brev genom det smala inkastet. lite som en inbrottstjuv har jag känt mig. så jag valt mina tillfällen att hämta min post, dom tider då så lite folk som möjligt passerar här utanför i trapphuset och korridoren. jag känner mig ju faktiskt lite dum när jag står där och lirkar ut ett brev i taget..
som sagt, metoden har funkat - tills i fredags. då hade jag fått post som var liiite för tjock för att ta ut med mina metoder.. men han var snäll och låste upp till mig så nu ska jag väl se till och skaffa en ny nyckel. jag förklarade även för fastighetsskötar-johnny hur jag har fått ut alla mina brev. han kollade lite konstigt på mig, med all rätt. men sen log han och tyckte nog jag hade varit rätt klurig ändå.. haha.

nej, nu är det dags för disk! yes! imorn blir det 100 timmar grupparbete igen..


här är jag och min kusin lova i somras! 



jens lekman - a man walks into a bar

Kommentarer
Postat av: Minna

Du borde kolla in fyrverkerisprak.blogg.se Ses på jobbet!

2008-10-09 @ 20:49:13
Postat av: Fannie

Haha,dags att skaffa en nyckel kanske? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0