stora teatern har varit välbesökt,

under torsdags- och fredagskvällen upplevde jag två fina kvällar på storan
vi börjar med torsdagen:

LASSE LINDH!



mötte upp lasse, hans band, shahriyar och lite annat trevligt folk innan konserten. jenny hängde på och det var mycket trevligt! vi drack en öl där och pratade en massa. sen drog lasse till storan för att ladda inför spelningen. vi satt kvar en lite stund och sen gick vi också. när vi kom dit spelade förbandet som var jonna lee. mycket bra var det och både jag och jenny blev positivt överraskade!

sen gick lasse på scenen. förutom lite teknikkrångel var det en bra spelning. han är ju alltid bra såklart! efter spelningen gick jenny hem för hon skulle upp tidigt (det skulle iof jag med..) men jag stannade kvar. pratade med trevligt folk och väntade på lasse. han skulle ju signera och ta kort med vääldigt många småtjejer. det är inte svårt att få flashbacks från när jag var precis likadan själv. fast då gällde det herr hellström

jaja. när han tillslut var klar så hade jag och kristoffer (en trevlig vän till lasse) blivit lite för trötta för att hänga med till festen på jazzhuset. lasse fick dåligt samvete.. men det är ju bara kul att han är så populär. jag och kristoffer tog sällskap till johanneberg och jag var i säng före 2. rätt bra ändå..

upp tidigt på fredagen och hann t o m att ta tidiga bussen! inte dåligt.. föreläsningen var dock inte jättegivande. på första rasten fick jag en macka av karin. det gjorde lite min dag. och sen ringde lasse och bad om ursäkt igen för att det inte blev så mycket umgänge efter han hade spelat. men han dyker nog upp i gbg igen snarare än man kan tro.

efter skolan direkt hem och byta om och sen ner till stan för att möta upp morbror och kväll nummer TVÅ på storan började:

JOHAN GLANS!

åke bjöd på en öl innan föreställningen började. sen hittade vi våra platser, storan var fullsatt och det var en bra stämning. sen kom han. alltså sveriges bästa komiker (på delad plats med jonas gardell)! det var 1.5 timma med välbehövligt skrattande.. tyckte nog både jag och åke. sen gick vi ut och åt lyxmiddag.. och jag njöt varje sekund. gott gott gott! min morbror är mycket bra. 

sen blev det hem och sova tidigt. 


lördag och söndag har spenderats på KTB. långa dagar där på helgerna är inte det bästa som finns. 
på fredag är tentan.


nu ska jag sova tidigt och ha massa ny kraft inför veckan som kommer. det behövs.

låtar jag lyssnar på när jag fördriver min tid på biblioteket och vägen dit och hem..

autisterna - svikaren
kent - ansgaar och evelyn
the smiths - there's a light that never goes out
coldplay - the hardest part



take me out tonight..
take me anywhere,
don't care
don't care

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0