vuxenproblem.

ännu en kväll på biblioteket. blir en stund här i morgon med. sen skickar jag in hemtentan i extrakursen och har en ledig helg. gud så skönt det ska bli!

ska snart dra mig hemåt. känner mig inte alltför effektiv. måste förbi hemköp på vägen också. middag borde man ju äta.

idag hade vi opponering på arbetet i miljörätt. det gick bra. högsta poäng på opponeringen, det hade jag inte väntat mig. nu är det bara en nervös väntan kvar tills tentaresultatet kommer. efter opponeringen gick jag, karin och jenny till andra långgatan och åt lunch. en trevlig avslut på vår grupparbetstid tillsammans. 



ibland får jag vuxenpanik. jag vill inte bli vuxen.. jag ser mig fortfarande som 19 trots att jag är 22. egentligen är det kanske inte så stor skillnad. men 22 känns så himla vuxet. och jag är ju långt ifrån vuxen. jag antar att man växer in i sin ålder och jag är väl lite sen i utvecklingen på den fronten. jag tar ju ansvar för mig själv, bor själv, lagar god mat, pluggar när jag ska och sover som jag ska. jag klarar skolan bra och jag har ett extrajobb. och jag kommer hem ordentligt på kvällarna. jag är väl kanske vuxen. men nu vill jag inte bli så mycket mer vuxen. det är alldeles lagom såhär. det är kanske därför jag inte vill att studentlivet ska ta slut. när det gör det DÅ är jag vuxen på riktigt. kommer sluta med att jag pluggar hela livet. förutom att utbilda mig till statsvetare med miljöpolitisk inriktning kanske jag även blir journalist, sjuksköterska och jurist. det vore väl en fin blandning?

nej. nu är det verkligen dags att gå hem. här blir inga barn gjorda. inte heller nåt skrivet om journalistikens utveckling. det var väl det jag främst skulle göra här på biblioteket.

Kommentarer
Postat av: Linda

Det var så lite så :) Avsnittet gillas ordentligt, väntar på spänning tills nästa avsnitt kommer :)

2008-10-30 @ 21:44:33
URL: http://persson86.blogg.se/
Postat av: Hullan

man behöver inte bli vuxen NÅNSIN

2008-10-31 @ 00:02:30
Postat av: Kingen från norrland

Du är och förblir ett barn..................

2008-10-31 @ 20:38:58
Postat av: Minna

Ja du Liza, hoppas du håller fast vid den du är just nu så länge som möjligt. Vuxen är bara ett ord i saol.

2008-11-01 @ 00:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0