miljöbalkar, kräftor och musik.

dags för en uppdatering om vad som händer och sker här hos mig i goa glada göteborg. 
kan ju börja med att meddela er om att jag skriver från min nya macdator! den är så vit, så liten och så fin! det känns väldigt väldigt bra. som jag har längtat. det anlände hit till gibraltargatan dagen före min födelsedag, så passande. 

sista veckan innan skolan började var fin. umgicks massa, massa, massa med elin och det kan ju inte vara annat än trevligt. mindre än en månad tills hon flyttar. vill inte riktigt tänka på det. sen på torsdagen fick jag ett fint besök. självaste josefin kom hit och det var mysigt. vi drog till liseberg på kvällen där magnus carlsson från weeping willows och markus krunegård spelade tillsammans med håkans band (även kallade augustifamiljen). efter det hamnade vi i logen bakom lisebergsscenen med alla trevliga musiker eftersom jossans kompis hängde ihop med markus krunegård. sen var vi en sväng på deras hotellrum och drack lite champagne. sen tog alla en taxi till magasinsgatan där vi gick till en klubb. där inne var det mycket trevligt. träffade massa jag kände igen. sen kom även elin dit med hennes kompis med samma namn. någongång efter midnatt är det någon som säger i mikrofon att det fanns en som hette liza som fyllde år.. så hela stället sjunger för mig. bättre start på födelsedagen kunde det faktiskt inte varit. få födelsedagssång av magnus carlsson, markus krunegård och några av mina finaste vänner. jo jag tackar. kan även tillägga att lasse ringde mig på kvällen och sjöng. så jag fick sång från tre riktiga sångare/artister på min födelsedag. det kommer nog aldrig mer hända.



jossan sov här den natten och när vi vaknade på morgonen spelade hon en födelsedagssång på min gitarr. sen åkte vi ner till stan och där mötte jag mamma! åh, jag hade saknat henne.. det blev en helmysig dag. mötte upp morbror och fikade inne på trädgårdsföreningen. sen vidare till haga och strosa runt där. dagen gick fort och helt plötsligt var klockan sex och hon skulle åka hem igen. en fin födelsedagspresent att hon kom. det ska jag önska mig varje år. sen på lördagen var det jobbfest hos therese. herregud är allt jag har att säga om den kvällen.



sen i måndags var det skolstart. miljörätt. och den går på botaniska och det känns som världens ände. så långt ifrån vasastan och allt folk. får tänka på att jag ska läsa på jmg med journalisterna sen i höst. men nu får man istället en massa vackra blommor och miljönördar överallt.. hm. än så länge har väl kursen varit okej. massa trams om EG-rätt och förvaltningslagen och hur man hanterar ärenden hos myndigheter. men snart kommer grupparbetet igång. vi ska göra en miljöutredning. på riktigt. en fabrik i norrland som vill utöka sin verksamhet. nu ska vi alltså göra en tillståndsprövning för dom. lite coolt är det faktiskt. eller, kanske inte.. 

i måndags var det ju även dags för kör igen. hallå, hur har jag klarat mig utan den hela sommaren? sjunga är underbart!


idaag har jag först gått i skolan 9-12, sen var vi ett gäng som satt kvar och pluggade ett par timmar.. sen tog jag spårvagnen till jobbet och kastade mig in bland räkor och kräftor. gick fint. sen direkt därifrån mötte jag upp andrea på nästa spårvagn och vi tog oss till daniel och nina där det vankades kräftskiva. ännu mer skaldjur alltså. det var mycket gott och trevligt! 

och nu sitter jag här och är typiskt fredagstrött. till det dåliga hör att jag måste upp 6 imorn och jobba. hade varit skönt med en sovmorgon efter all skola denna vecka. men det får bli på söndag. när man pluggar och är på föreläsningar blir man trött i huvudet på ett sätt som man lite saknar när man jobbar. och när jag jobbar blir jag trött i kroppen. så detta med att kombinera jobb och skola gör mig trött på alla sätt. men det är ju bra med pengar och jobbet är ju faktiskt rätt så roligt så..

nu sitter jag och lyssnar på billie the vision and the dancers men nu blir det att lägga sig i sängen och kolla ett vänner-avsnitt. eller läsa lite i miljöbalken kanske? nej. skulle inte tro det.


godnatt,

jag längtar efter min bästa vän och den här kvällen vid stugan.



Kommentarer
Postat av: Maria

Mysiga bilder. Kram

2008-09-07 @ 11:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0