"..aldrig riskera nåt - aldrig växa upp.."

måndag igen. veckorna går hemskt fort och hösten är här på allvar. idag när jag gick av spårvagnen luktade det nästan vinter. men den får nog vänta lite till..

annars är det plugg plugg plugg. hela tiden. långa dagar med invecklade föreläsningar och tids- och tålamodskrävande övningar. tillslut fungerar inte hjärnan längre. det hände idag hos mig när klockan var ungefär fem. sen infann jag mig på kören kl sex och fick sjunga lite och det var väldigt välbehövligt. tänka bort allt som har med tillståndsprövningar, förordningar, utdömande av vite, paragrafer och miljöbalken att göra. jag har insett att juridik inte är så spännande som man kan tro. det är nog lite glorifierat hela grejen. men vem vet, jag kanske ändrar mig.. det är ju en dryg månad kvar av kursen så. 

mitt kylskåp läcker vatten. eller det lilla isberg som befunnit sig längst inne i min kyl börjar nu sakta men säkert smälta och vattnet rinner sen ut som i en liten pöl på golvet. det är inte okej. det är fortfarande inställt på samma temperatur som det alltid varit så jag förstår inte vad som har hänt. får maila hyresvärdarna så de kommer och löser problemet. och nu insåg jag också hur hemskt tråkigt det måste vara att läsa om mitt kylskåp.. men ibland är inte en students vardag roligare än så. 

i lördags var jag, jenny och karin på en spännande grej på tredje långgatan här i stan. det var en bok- och mediebytardag. man gick dit med gamla lästa pocketböcker, skivor man inte längre lyssnade på och filmer man inte kände behov att se. jag skramlade ihop 11 saker här hemma. äger nästan inga filmer förutom ett par stycken som jag då inte släpper ifrån mig (ex. sunes jul och skärgårdsdoktorn-boxen.. jag vet. jag är störd). men lite utlästa pocketböcker skramlade jag ihop. sen vid 14 fick alla som lämnat in grejer komma tillbaka och byta till sig saker av samma antal som man lämnat in.. det var som att gå och shoppa utan att betala för det. bra grejer!

nej nu ska jag diska och fixa lite inför imorn och sen gå och läsa min bok. den handlar inte om miljöbalken. den handlar om göran persson. nu låter jag säkert ännu mer störd. 

jag har köpt en bärry yoghurt och knäckebröd med kanelsmak att äta utöver lunchen så jag ska nog överleva den långa skoldagen imorn!


förresten är det ju på tiden för lite musiktips igen:

anna järvinen - ps, tjörn
johnossi - 18 karat gold
lars winnerbäck - mareld
anna järvinen - götgatan
billie the vision - summercat
håkan hellström - sång i en buss på villovägar
..och låten citatet i min rubrik är hämtat från: håkan hellström - inte skyldig nån nåt


hittade världens äldsta bild på mig också. här har ni liza 15 år..





folk säger att framgången förstört dig så,
men nåt skulle snart ha förstört mig ändå..

Kommentarer
Postat av: Lisa

hihi liten liza! bra låtlista också ;D

2008-09-17 @ 21:57:22
URL: http://www.pyttesyster.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0