tänk vad lite vår kan göra!

nu har jag lite en såndär dag igen. när allt känns så bra och fint. tänk om alla dagar var sådana..

det är sol och verkligen vårvärme i göteborg och allt fler blommor och gröna blad börjar visa sig. underbart! jag var på uppsatshandledning nu för en stund sen. var lite nervös att jag skulle behöva gå därifrån med tunga steg MEN det gick alldeles strålande. hon tycker jag hade gjort ett stort steg framåt och var på rätt väg så det var bara att jobba på. nästa möte har vi 16 april och då ska i princip utkastet till hela teoridelen i uppsatsen vara klar..

sen ikväll ska jag och eleonor ut till havet och ha lite picknick och se på solnedgången. lovely! sitta på en klippa, med trevligt sällskap och en solnedgång över havet. kan det bli så mycket bättre? såhär ser det ut i saltholmen. egentligen hade det varit det ultimata att ta en båt ut till brännö men det får vänta tills solen är framme lite längre om dagarna så vi hinner komma dit och hem innan den gått ner. 



jag måste ju berätta om filminspelningen! 
det var helt galet. jag var hemma halv fyra på tisdagsmorgonen. tror vi spelade in ungefär fyra scener. jag var där i tio timmar. jag blev även omstylad i håret á la 35-årig kontorskvinna. inte min bästa look om jag får säga det själv. men det var roligt! men jobbigt. mycket mycket omtagningar och justering av ljus hit och dit. han som regisserade är han som gjort SKÄRGÅRDSDOKTORN! typ det bästa som finns. det kändes lite stort. annars fick man träffa lite andra kända skådespelare. kul att se hur det går till när de spelar in. kan säga att det är mycket väntan. och mycket "göra-samma-sak-hundra-gånger". 

tur att erika var med. gjorde det hela mycket roligare. och att johanna sprang runt där och jobbade.. sen fick vi god mat. lunchen (ja, dom kallade det lunch) serverades kl 23 och jag har nog aldrig varit så hungrig i hela mitt liv! men det var lyxmat så det var väl värt hungern. sen dracks det mycket kaffe också. annars hade det nog inte gått.. när vi spelat in sista scenen och klockan var efter två kände jag att att jag skådespelare inte skulle vara ett yrke som skulle passa mig. tänk alla filmer som har kvällsscener, eller ja, scener där det är mörkt. allt måste ju spelas in på natten. fatta vilket slit!

nej nu ska jag fokusera i cirka 15min till innan jag drar hem och laddar för kvällen. måste hitta en filt, köpa lite bullar och göra mackor!

jag känner lite att jag kan förklara känslan jag har i kroppen just nu såhär:




pusshejleverpastej

Kommentarer
Postat av: Emma

åh älskade vår ! :)

vi får ta en utflykt någon dag !

coolt med filminspelningen, regissören till skärgårdsdoktorn lär ju vara grym, det är det bästa som finns ja!

vet du, jag såg håkan idag med sin lilla barnvagn! trodde det var ett aprilskämt först :)

2009-04-01 @ 17:58:01
Postat av: erica

himla bra plan idag! synd att E och jag inte kunde.. Nästa vecka känns dock rätt given, om du kan då?! :)



KRAM!

2009-04-02 @ 00:21:13
URL: http://selme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0