fria vägar ut.

tillbaka i stockholm och vad som kommer vara min vardag hela hösten.

praktiken går bra. det är utmanande vilket leder till att jag lär mig massor om sånt jag hade liten koll på innan. det är kul! imorse inleddes veckan med ett personalmöte, det gör den tydligen varje vecka. bra grej tycker jag! det peppades lite och pratades om hur man presterar som bäst när det behövs som mest. ibland har jag lite svårt att tro att jag verkligen är där jag är. på riksdagen, och gör riktiga saker, viktiga saker. och är mitt i allt. med kända politiker och otroligt duktiga medarbetare. att vara en del av det, det är overkligt.

jag ska skriva en motion nu, eller iallafall en grund till en motion. att skriva motioner till riksdagen är inget jag direkt sysslat med tidigare. nu ska jag sätta mig in i ett nytt ämne, förstå, fundera, tycka, argumentera och skriva. bara sådär. min handledare verkar tro på mig och ger mig utmanande uppgifter och är peppande. det är bra!

andra förmåner (lite mer ytliga sådana) av att jobba på riksdagen är att det finns en tjusigt gym man kan träna på. och ett bad. och såntdär som kanske inte riktigt alla arbetsplatser har. på onsdag ska jag spela innebandy med politikerna också. vid jul är det tydligen nån turnering mellan alla partierna..

annars är det tydligen relativt lugnt på riksdagen just nu. jag tycker att det är folk överallt men riksdagens öppnande är inte förens om två veckor så då lär det bli mer fart. men det jobbas alla dagar året om. sjukt slitigt verkar det vara, men roligt.

nog om jobb och riksdag.

ikväll läser jag mia skäringers bok. hon är en person jag verkligen beundrar. läs, lyssa och lär av henne! för hon har så otroligt mycket att säga. och som hon gör det.. via underbara karaktärer i mia&klara, smarta uttalandet och berörande texter.

nu ska jag läsa lite till och sen sova och samla krafterna inför en ny dag av politik, politk och lite mer politik.


förresten, winnerbäcks nya singel låter annorlunda. inte riktigt som honom. men det är bra! och det passar så bra, winnerbäck är liksom höst för mig mer än mycket annat. och jag känner på mig att hans nya "jag får liksom ingen ordning" kommer bli ett av den här höstens soundtrack

jag kom på mig själv med att undra för ett ögonblick
om du var på väg hit
eller härifrån

Kommentarer
Postat av: E_L

Pettson, du är en så duktig tjej! :)

2009-08-26 @ 11:54:00
URL: http://skumraket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0