att leva i en julkalender.

det har snöat konstant i stockholm sen sent i går kväll. stockholm blir omöjligt ännu vackrare i snöfall. och på mariaberget på söder där jag bor är det gamla 1700-tals hus, kullerstensgator och branta backar. det i kombination med fint snöfall gör att det känns som jag lever i en julkalender. minns att jul i kapernaum var en sådan julkalender med mycket julkänsla.

här är en del av mariaberget i vinterskrud. mitt hus är med, längst till vänster.


så himla fint att ett sånthär gammalt område finns bevarat mitt i stockholm. att jag dessutom har fått bott här är helt galet. jag kommer nog aldrig mer i mitt liv bo så fint.


Kommentarer
Postat av: Anonym

I Gbg regnar det. Jättemycket och jätekallt! Bläää du har det så mycket bättre. Jag saknar dig som faan också!

2009-12-15 @ 20:23:44
Postat av: Lisa

jag håller på o titta på jul i kapernaum! fast än så länge är det inte så mycket julstämning. men det är roligt :D

2009-12-16 @ 00:28:09
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Martina

Vilken fin bild! Jag börjar få riktig julkänsla nu när det är snö ute, härligt! :)



Tänkte höra när du kommer hem i jul? Jag tänkte försöka dra ihop en tjejkväll nån dag. Jag och Johanna pratade om nån dag närmare nyår kanske? Kan det passa dig? Om du vill och kan får du gärna ge förslag på dag! Var så roligt att se er sist! :)



Hoppas allt är bra!

Kram Martina

2009-12-17 @ 08:28:59
Postat av: liza

ja, jag kommer hem den 22:a och stannar nog över nyår med. har inte så mycket planerat så jag kan nog vilken kväll som helst. vore jättekul!

2009-12-17 @ 10:04:06
URL: http://liza.blogg.se/
Postat av: Martina

ja, men vad bra! då får jag ta och höra av mig närmare när jag vet lite mer med dagar! :) skoj!

2009-12-17 @ 15:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0