under månen.

den senaste veckan har varit intensiv, på många sätt och vis. har nog känt alla olika känslor man kan känna på en och samma vecka.

i tisdagskväll åkte jag till hallsberg och i onsdags var det begravning. otroligt jobbigt, ledsamt men så himla fint. ljust och vackert på något sätt. och min morbror läste upp en text som jag skrivit. det var skönt att få träffa alla och återigen påminnas om vilken bra familj jag har. sen var det nog den finaste dagen på jag vet inte hur länge. klarblå himmel, frost på marken och ett underbart ljus som sken in i kyrkan. en bra dag för avsked.
i torsdags var jag tillbaka på jobbet. har haft lite svårt att fokusera senaste tiden men nu börjar det kännas lättare. på tisdag har vi julfest på jobbet. tror det kommer bli väldigt trevligt! temat är glitter så nu ska den otroligt färgglada paljettjackan jag har i min ägo på!

i fredags kväll fick jag finbesök av min äldsta, bästa vän. eva-liisa kom till stockholm och vi har haft en så otroligt skön helg. ta igen massa missad tid med varandra. i går badade och bastade vi på jobbet, sen fikade vi och strosade här på söder. på eftermiddagen tog vi oss till telefonplan där anna och anders hade inflyttningsglögg i sin nya stora lägenhet. massor med glögg och massor med folk. de hade redan klätt granen, så juligt var det! sen var tanken att vi skulle hitta på något roligt, gå och sätta oss på nåt ställe eller så. men vi var trötta så vi fastnade hemma och hade ett sex and the city-maraton och pratade istället. och vad går egentligen upp emot det?

idag hann vi med en fika innan hon tog tåget till malmö igen. och om en vecka åker hon till dominikanska republiken. jag är lite avundsjuk måste jag säga.

eftermiddagen har jag spenderat framför skidskytte på tv. kanske världens bästa tidsfördriv.

här får ni förresten en av världens bästa söndagslåtar:
The Perishers – When I Wake Tomorrow
(en låt som förövrigt tar mig tillbaka till vintern 2002-2003 igen. vilka minnen!)

Kommentarer
Postat av: E-L

så fint skrivet raring :)

nu är jag hemma, några timmar äldre och gråare.

Vet inte hur jag ska göra med klockorna, på internet är det 2 för 400, grrr! jag vill ha röd&svart! ps, skicka gärna pictures! puss

2009-12-06 @ 17:46:36
URL: http://skumraket.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men vi hade ju glittertema i fredags! Coolt att vara lika inne som riksdagen!

2009-12-06 @ 23:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0