2009 - januari till mars.

JANUARI.
när året började hade jag cirka två veckor kvar på min media/journalistikkurs. jag pluggade med tre fina och nyfunna vänner. johanna, hanna och lina. vi drack mycket kaffe och kom varandra nära in på livet fort. sånt är fint. nu, drygt ett år senare är två av dom några av mina allra bästa.

samtidigt som jag lärde känna nya fina människor så flög fina karolina iväg till hongkong för en termins studier. det blev ett stort tomrum efter henne. när hon åkte iväg så flyttade hon även ifrån hennes och majas lägenhet på kustgatan med den finaste utsikt du kan tänka dig i göteborg. se bara här:


i början av januari fick jag också veta att jag hade fått förstahandskontrakt på en etta i majorna. när chocken hade lagt sig var det bara en enda stor längtan tills det skulle bli första mars och jag skulle få lämna min 18kvm lägenhet och få en riktig lägenhet. med trägolv och gamla fina fönster och ett riktigt kök. bara en sån grej..

en annan stor och fin sak som hände under januari var att bästa erika kom hem efter ett halvår i kanada. jag vet inte om någon har varit så saknad någonsin. utan erika vid min sida är allt så mycket svårare!

i slutet av januari började uppsatsterminen i statsvetenskap. något som kom att prägla hela våren. det började med metodkurs och jag kompanjerade ihop med en fin grupp med patrik, richard och jakob. ny vänskap uppstod och vi var ett härligt gäng som slet hårt under 10 veckor.

invigningsfest av filmfestivalen avslutade hela januari. en underbar kväll tillsammans med erik, elin och erika. mark levengood var dj och vi dansade och dansade. och åt lyxglass och kaffe som fanns att tillgå på festen. det borde det finnas på varje fest.




ett ovanligt bra januari skulle jag nog vilja säga.



FEBRUARI.
februari var nog ingen jättebra månad. all vaken tid gick åt till metodkursen och att försöka komma på en bra uppsatsidé. annars var göteborg regnigare och kallare än vanligt.

minns en solig dag, då var jag, erik, elin, pia, martin och erika på söndagsutflykt på änggårdsbergen. det var en vacker dag. men vi var inte så vackra. inte alls faktiskt. men det behöver man inte vara när man är på utflykt!





i februari hängde jag mycket med johanna. hon flyttade in i samma hus som jag, en våning upp. typiskt att vi bara hann bo grannar i två månader innan jag flyttade. vi sjöng och spelade gitarr, lagade mat, pratade och gick på bio. en söndagkväll i slutet av februari såg vi mammut. vi har helt själva i salongen och hade i princip på oss sovkläder. skön söndag. och filmen berörde mig så sjukt jäkla mycket. om ni inte har sett den så se den!

jag och erika var och såg billie the vision och februari avslutades med flyttpackning och massor med skidor på tv.



MARS.
mars började med flytt för mig. från gibraltargatan i johanneberg till ostindiegatan i majorna. så oerhört skönt! fick flytthjälp av erika, jenny och johanna. sen på kvällen blev jag lämnad själv med massvis av flyttkartonger. dags att packa upp och börja om på nytt. det var välbehövligt.



slutspurten på metodkursen kom och vi skrev PM och uppsatsidén tog form. mycket klasshäng! utan de här två hade metodkursen varit helt kass!

den här våren var även då mia&klara kom att prägla i stort sett allt vi gjorde. så himla härligt! ett tag hade vi svårt att urskilja vilket som var vi själva och vilket som var mia&klara. det är fortfarande ett problem ibland.



det blev även så mycket vår att vi kunde ta årets första fika utomhus. då älskar man livet! här är kalle och nicki. och en liten liten bit av richard.


vi spenderade väldigt mycket tid på biscuit, göteborgs bästa fik. under våren blev det lyxfrukost på biscuit nästan en gång i veckan. hur hade vi annars överlevt uppsatsskrivandet?



sista helgen i mars var det läger med kören i lysekil. körövningarna varje måndagskväll är alltid veckans höjdpunkt. jag och eleonor hade en underbar roadtrip till lysekil. få människor jag känner är så roliga och fina som henne.



när vi åkte hem i bilen på lördagskvällen var det nästan overkligt vackert. solnedgång och hav längs hela vägen! och vi satt och sjöng med jättehögt till dålig musik. det bästa som finns när man åker bil.



när jag kom hem den kvällen så blev det en spontan inflyttningsfest hemma hos mig. nästan alla mina favoriter var samlade och kvällen avslutades med galen dans på pustervik!







jag och cajsa!

när pustervik stängde åkte jag, johanna och erika hem till mig och lagade mat och tittade på mia&klara tills vi somnade. en himla bra lördag alltså.

den 25 mars hade vi examination på metodkursen. vi examinerades gruppvis, en och en. jag var så sjukt nervös och jag fick börja. massa svåra frågor men det gick vägen! och terminens första 15poäng var avklarade och nu skulle det skrivas uppsats på heltid. jag firade detta med att åka till eva-liisa i malmö för två dagars häng med världens bästa bästis.


i malmö var det verkligen vår!


det var verkligen två välbehövliga dagar efter en intensiv period i skolan. och för att inte tala om vad som komma skulle.. till skillnad från februari så var mars väldigt händelserikt. och så mycket gladare!

och så var mars slut.


nästa del kommer i morgon för nu ska jag fira in det nya året!

Kommentarer
Postat av: Erika

Hehe jag älskar sammanfattningen och att jag får vara en så stor del av ditt liv. Däremot hatar jag några av bilderna. Liiiiizzzzza, du har verkligen valt några av de värsta. Hahahaha va ful man kan va ibland asså!!

2010-01-01 @ 15:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0