mina bästa svenska skivor 2008

mycket bra svensk musik har gjorts under året. här kommer mina fem favoriter (utan inbördes ordning):


1. billie the vision and the dancers - i use to wander these streets



och här kommer ett smakprov från den skivan:



2. håkan hellström - försent för edelweiss



och en av de bästa låtarna från den skivan:




3. autisterna - sista scenen



och deras finfina låt himmelen




4. markus krunegård - makusevangeliet



hjälp är skivans bästa låt. kanske årets bästa låt?



5. veronica maggio - vinnaren är



.. och den här låten spelade jag konstant i våras. 


det som är bra med att gilla svensk musik är att man mycket enklare kan få uppleva den live. vilket jag har gjort med alla dessa artister i år faktiskt. vissa av de två-tre gånger t o m. 
och massa andra artister såklart.

det är fler skivor som jag gärna hade haft med. men kände att fem var ett bra nummer. men jag skulle lätt kunna placera in ytterligare fem. 

Kommentarer
Postat av: erica

åh, tusen tack! du är en pärla! :)



jag tror jag flyttar ner någon gång nästa vecka, nervöst som bara den är det :) jepp, det blev socialpsykologi. tyckte din kompis att det var bra?



jag kommer bo på en tvärgata till avenyn, vid valand :) vart bor du? :)



kram!

2009-01-08 @ 16:32:49
URL: http://selme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0