PRAKTIK I STOCKHOLM!

JAG SKA BO I STOCKHOLM i höst. det är heelt galet, och jag har inte riktigt vågat inse det än.

det är en dröm som går i uppfyllelse, jag har fått en av de bästa praktikplatser man kan tänka sig som statsvetare! på RIKSDAGEN! efter flera stockholmbesök, jobbiga och svåra intervjuer blev en plats min!!! en nervös väntan på besked har det varit, och ännu mer nervösa intervjuer och möten med viktiga och erfarna personer. men det gick vägen.



så, kära vänner
. i höst är jag på riksdagen som statsvetare
.


jag hoppas jag kommer göra bra från mig. kommer vara så läskigt i början. det kommer bli världens bästa erfarenhet och jag kommer träffa så mycket spännande och intressanta personer och lära mig så mycket. extra kul att få vara där nu när sverige har ordförandeskapet i EU!

men det är bara en termin, sen återvänder jag till gbg igen och läser mina resterande 1.5 år av masterutbildningen. undertiden jag är i stockholm ska kalle bo i min lägenhet, och ta mycket väl hand om den.. kommer ha en stor separationsångest när jag ska lämna göteborg och mina närmaste. men det är fyra månader av mitt liv. ingenting egentligen. och det är en möjlighet man inte kan tacka nej till.

så snart är jag där. faktiskt redan imorn, men då ska jag dit med bästis-eva-liisa och bara hänga och umgås. dricka kaffe, titta på fina klänningar och bara strosa runt. vi stannar över natten och åker tillbaka på tisdag. är i hallsberg just nu, kom till örebro igår och hade möhippa för fina hanna som ska gifta sig snart! otroligt roligt!


nu ska jag dricka te med min kära familj.


Kommentarer
Postat av: jocke

jaha man får gratulera......kul

2009-07-20 @ 16:08:11
URL: http://kingenfrannorrland.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0