underbara dagar och nervositet

nu har det hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja. 

konserten i fredags var helt fantastisk! alla var så laddade. kyrkan var nästan fullsatt! över förväntan.. jag njöt från första tonen på odi et amo och ända till slutet. det var så mycket känsla. det var vår körledare stinas sista konsert och det var otroligt vemodigt. hon är en av de finaste personer som finns och med en sångröst utan dess like. utan henne hade kören aldrig varit vad den är idag. så mycket energi och glädje som hon har spridit och hon har fått oss att utvecklas och bli mycket bättre sångare. 

vi hade förberett en liten överrasknings-hyllningssång för henne som vi la in i slutet av konserten utan att hon visste om det. det var jag, suz och eleonor som hade knåpat ihop den hemma hos eleonor i onsdags. med stämmor och allt. 

finast under konserten var nog medleyt med circle of land + shadowland från lejonkungen. och sommarpsalm, som alltid! och min och tomas låt blev fin. och fick så fina kommentarer efteråt. kändes jätteroligt! otroligt mäktig känsla att vi sjöng den låten inför så många människor. fint, fint, fint! 


mina föräldrar hade ju kommit hit för att kolla. och många andra fina vänner. så himla kul.. efter konserten (och att jag hade sagt hejdå till stina och börja gråta..) åkte vi hem, gick en promenad med hundarna vid röda sten, köpte mat och åt den och drack vin här hemma.

i lördags åkte vi ut till brännö! jättefin dag därute och min suktan efter ett litet hus på ön blir allt starkare.. vi åt god mat, såg fin utsikt och gick en vacker promenad. sen tog vi båten hem. 

sen åkte de tillbaka till hallsberg samtidigt som eleonor kom hit. det var dags för den stora avslutningsfesten med kören! jag och eleonor var toastmastrar för festen. vi fixade till oss här lite och gick bort till festen som var precis här nere vid vattnet. i en stor fin trävilla med fin trädgård och utsikt över älvsborgsbron. vad mer kan man önska? festen fullkomligt kokade från första stund och redan innan 23 var allt urspårat, fast på ett bra sätt. alla var glada och det dansades och tävlades i limbo, vattenballongerna flög i luften och sångerna och uppträdandena avlöste varandra. jag och eleonor var ett fint team som toastmastrar och middagen var väldigt lyckad. förutom att sång gör mig världens lyckligaste har jag så många fina vänner i kören och vi har blivit ett tight gäng. härligt.

söndagen spenderades på saltholmen tillsammans med erika, andrea, anja, matilda, hillevi, nora och hedvig. skön och slapp dag med massa hav och sol!

igår var det att försöka komma tillbaka till verkligheten efter den mest stämningsfulla och fina helgen på länge. skulle opponera på nickis uppsats imorse. satt med det hela dagen igår. nicki har skrivit en argumentationsanalys inom politisk filosofi som inte är mitt starkaste ämne inom statsvetenskap, typ tvärtom. men opponeringen gick bra imorse och både jag och nicki skötte oss bra. han hade en rätt hård examinator som ställde många kniviga frågor. 

nu är jag ett steg närmare slutet. imorgon ska jag examineras. kl. 14.30 för att vara exakt och jag är SÅ NERVÖS! i en hel timma ska man sitta där helt utlämnad och försvara sin uppsats och allt man gjort. min examinator är forskare inom internationell miljöpolitik och kommer säkert ha mycket frågor och invändningar mot min studie. men jag ska vara stark, MÅSTE vara stark. var på tre examinationer idag det är verkligen en situation som inte liknar någon annan. men det är väl bara att vänja sig. betyget och all kritik kommer sägas rakt ut inför alla som är där och lyssnar. usch.

men jag hoppas det går vägen. om det gör det lovar jag världens gladaste liza! imorgon vid den här tiden kan jag ha min kandidatexamen. en fil.kand i statsvetenskap. eller pol.kand (politisk kandidatexamen) som man också säger. overkligt! tänk då hur det kommer kännas när man får sin masterexamen..


nu ikväll har jag och emma gått en promenad vid röda sten och andats lite hav och snackat. fin kvällsaktivitet må jag säga! nu blir det sex and the city. 

håll era tummar för mig imorgon!

(bilder kommer! segt med uppladdningen just nu..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0