en otroligt fin torsdag.

jag hade en väldigt fin torsdag.

på lunchen tog jag och anna en trevlig promenad och sen åt vi sushi. på eftermiddagen hade jag ett trevligt möte med min handledare. åh vad jag tycker bra om henne. nu är min sista tid här lite mer uppstrukturerad och det känns bra. fått några deadlines och sista datum när saker och ting ska vara klart, skönt. blev även klart att jag stannar en bit in i januari. kul! sen tog jag ett stort steg närmare in i politiken igår. och det känns väldigt kul! och jag är ännu lite mer peppad inför framtiden.

vid halv fem mötte jag upp fina fina lee här utanför. vi tog bussen till:

japp, SVT!
där hade vi en otroligt bra kväll. vi var med på inspelningen av skavlan som sänds ikväll! jättebra program med vädligt intressanta gäster. och jag blev helt tagen av hur cool och snygg studion var. hur stor som helst och med massa olika lampor och ljus och dimma i olika färger. jag och lee började direkt tänka på vilka underbara fester vi skulle kunna ha därinne. undra om man får låna en SVT-studio och ha fest i?

carola var en av gästerna och gjorde nåt slags frälsningsförsök. och jag tror både jag och lee blev lite frälsta, haha. tidigare på skavlan har det varit jättebra musikgäster. typ kent, winnerbäck osv. men just igår, när jag och lee var ditbjudna, så var det carola. MEN vi gjorde det bästa av det och intog nåt slags vi-älskar-carola-skepnad. det gör sig nog bra i tv, väldigt bra. risken finns också att vi syns i bild rätt mycket under framträdandet då vi satt väldigt nära musikscenen. det återstår att se.

när vi var klara med inspelningen tog vi bussen till norrmalmstorg och satte oss och åt dom godaste vegburgarna som finns, nämligen på max. vi satt där i flera timmar och bara pratade. jättemysigt och jätteskönt. lee är en otroligt fin person. och så klok. det är skönt att få lyssna på kloka personer ibland.

såhär borde alla torsdagar vara.

nu ska jag strax hämta erika i entrén här på riksdagen. hon är i stan i helgen och nu ska vi äta lunch på här och spana lite efter politikerkändisar, haha. hon är här på utbildning med amnesty i helgen men vi ska minsann hinna ses. ikväll blir det middag och en gbg-reunion kan man säga. jag, erika, hillevi och josefin. kan det bli annat än trevligt?

och imorn ska jag visst gå på opera! kulturlördag, i like!

Kommentarer
Postat av: Moa

Kul att du fick förlängt ett tag till! Grattis! Hälsa Erika från mig :) Skavlan är så grym, gillar verkligen hans program! Men missade i fredags. Idol... Måns Möller... jag skäms lite.. Kram

2009-11-14 @ 17:00:33
Postat av: edit

Hej hej:)

kolla in min blogg och sag vad du tycker om pälsmössan! <3

2009-11-15 @ 15:58:18
URL: http://editjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0