and then you kissed me.

nu är det onsdag kväll och halva veckan har gått. tiden går så himla himla fort och jag vill inte att den ska göra det. den här hösten går fortare än alla andra mörka gråa höstar jag varit med om. eller, så är det ju såklart inte men det känns så. bara för att jag är på en plats jag trivs så fruktansvärt bra på. och jag vill aldrig lämna. mina dagar på riksdagen är så mycket mer än jag någonsin kunnat förvänta mig och det har gett mig så mycket inspiration, självförtroende och kunskap. sen har jag lärt känna så många fina människor som jag tycker så mycket om att ha omkring mig varje dag.

idag drog vi ett gäng från kansliet i riksdagen ut till stockholms universitet för en prestigefull basketmatch. riksdagskansliet mot partikansliet. och vi vann, såklart. jag måste erkänna att basket inte är min bästa sport men det var roligt! särskilt eftersom vi vann.. var på ett intressant seminarie i förmiddags också som handlade om minoriteter i EU. dock så ogillar jag verkligen att jag inte kan sitta still och lyssna i mer än en timma. sen måste jag få röra på mig, skriva eller prata. jag hoppas jag lär mig någongång.

i lördags var jag och christian och fikade på söder. sen gick vi en promenad och det hade hunnit bli mörkt så vi gick till katarina kyrka och det var så stämningsfullt. massvis med ljus överallt. allhelgona är verkligen en fin högtid. vi tände varsit ljus i minneslunden. det var så tyst och lugn stämning där. det var som tiden hade stannat, mitt på söder en tidig lördagskväll. det var fint.


den här veckan är lite familjevecka och hur underbart är inte det? imorgon är min syster här med jobbet så vi ska ses imornkväll. och på lördag kommer världens bästa föräldrar hit! jag har längtat! vi ska ha så trevligt. på lördagen blir det först middag på en libanesisk restaurant här på söder och sen ska vi på kvarteret skatan på rival. tror det kommer bli riktigt roligt!

nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. är sjukt trött, på ett skönt sätt. trött i hjärnan efter jobb och trött i kropp efter basket. fin mix där!

förresten så saknar jag min gitarr.


dödligt giftigt allvar,
jag undviker så skickligt ämnen som leder nånstans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0