svarta dagar följs av vita nätter

föräldrahelgen var super. verkligen bra på alla sätt och vis.

men nu är det ny jobbvecka och jag ska precis gå från jobbet och som varje måndag ta mig till kören och sjunga. snart dags för konsert, det närmar sig med stormsteg.

senaste veckan har jag nästan konstant lyssnat på kents nya skiva. och den är så fantastisk, de lyckas liksom alltid. de låter lite annorlunda, vissa låtar är mer electro än pop och det passar dom så bra. just en av dessa låtar har blivit min favorit från skivan.

och här är den:

att lyssna på den här låten högt på ipoden när man promenerar snabbt genom ett mörkt stockholm är en härlig känsla. den här skulle nästan till och med erika (som annars inte är överförtjust i kent) kunna gilla.. eller?

sen finns det lite mer finstämda och tjusiga låtar såklart. som vals för satan, svarta linjer och ensamheten.


du vet inte var jag varit
du vet inte vem jag är

älskling,
det är livet som leker
det leker med oss nu

Kommentarer
Postat av: Icke-Kentfantasten

Hehe jo den här låten måste jag säga var rätt bra. Du känner mig du! Men det är det där med hans röst. Jag är inte övertygad... Men för att vara Kent var det schysst!

2009-11-09 @ 21:43:04
Postat av: Icke-Kentfantasten

Nu hajar jag inte. Skrev just en kommentar men verkar inte ha funkat. Hur som, andemeningen: Jo den här låten var bra för att vara Kent. Är inget fan av hans röst men ändå rätt schysst. Du känner då mig!

2009-11-09 @ 21:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0