en torsdag i livet.

stockholm är mörkt och kallt och det är sovdags för mig här på söders höjder.

har haft en jättetrevlig kväll ute i förorten. det är väldigt sällan jag rör mig utanför tullarna med tanke på att jag både bor och jobbar mitt i smeten. så efter jobbet ikväll tog jag t-banan med destination rissne (som ligger vid sundbyberg). där bor numer hillevi, tidigare göteborgare (men i grunden stockholmare), hos sina föräldrar tillfälligt tills hon får en egen lägenhet. vi lagade mat till familjen. mycket gott! sen kollade vi på idol och drack te med hillevis mamma och sen så fick jag se en spännande sak i familjens bokhylla - en guldbagge! såndär man vinner på guldbaggegalan. coolt tyckte jag. hillevis pappa jobbar med film och har fått en guldbagge en gång. nu tänkte jag nästan skriva "sånt händer bara i stockholm" men filmarbetare kan ju faktiskt lika gärna bo i göteborg som i stockholm. faktiskt

nåt som däremot bara händer i stockholm är synen jag möter nästan varje morgon när jag går över bron mellan söder och gamla stan; nämligen en joggandes martin stenmarck! otroligt hurtig! annars är det inte så mycket kändisspotting för min del. förutom politikerna då. såg lasse berghagen för ett tag sen. jag kan spela en väldigt tjusig version av teddybjörnen fredriksson på gitarr. den skulle han säkert vilja höra. men då krävs det att elin är med och sjunger.. hon är den enda som kan sjunga min gitarrversion..

nej, nu ska jag svamla mindre och sova mer.

Kommentarer
Postat av: Erkiperki

Två kommentarer; först - asså A man from Argentina är ju vår låt på nåt vis. Har den som ringsignal (fått av dig) och så tänker jag på kvällen på fängelset. Nr 2. Visst Stenmark kanske mest springer runt i Sthlm. Men här om dagen kutade Malin Ewerlöv förbi mig. Fine inte så coolt. Men Stenmark är bannemig inte så häftig han heller! :*

2009-10-02 @ 22:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0