helg 1 2 3 inkl. bilder

en helg har kommit och gått och nu är det ny vecka igen. det kändes som en lång helg och det är ju skönt när det känns så! för att vara pedagogisk så tar jag helgen dag för dag, med bilder. nu får ni följa med på en helg med liza. gud så roligt!

fredag
personaldagen i fredags var jättebra. var ute på kastellholmen och det var så vackert där! och dagen innehöll massa bra. jämställdhetsfrågor på förmiddagen, intressanta diskussioner och åsikter. sen fick vi mat på en båt som låg där vid vattnet. sen tog vi en skitsnygg gruppbild.. haha. vädret var underbart, solen sken och stockholm var typ vackrare än någonsin! eftermiddagen innehöll massa valsnack och strategier. jättekul men så frustrerande att veta att jag slutar här precis när allt drar igång. jag vill också vara med! när dagen var slut vid fyra så tog jag och jakop sällskap hem och promenerade i ett eftermiddagssoligt stockholm!

 

kastellholmen

lördag
mötte upp hillevi för frukost/lunch på söder. trevligt! sen tog vi t-banan ut till midsommarkransen där jag aldrig hade varit förut. och det var verkligen jättejättefint där. hade tänkt mig ett sunkigt bostadsområde med massa fula höghus MEN så fel jag hade! jättegulligt område. hur som helst, i midsommarkransen var det en feministisk filmfestival som vi var på. flera kortfilmer som var riktigt intressanta och bra gjorda! efter den, för att vara lördag, intellektuella stunden tog jag mig tillbaka till söder och zinkensdamm där min morbrors fru malin och min kusin lova befann sig! hängde med dom en stund innan jag tog mig hem.

 

fina hillevi

väl hemma hade kvinnan jag bor hos sin dotter med familj på besök och jag fick middag, vin, glass och ett trevligt umgänge. mysigt med lite familjekänsla. sen tog jag mig ända ut till lidingö där jag träffade malin, amanda och lite fler trevliga orienterare! längesen jag träffade sådana må jag säga! senare begav vi oss till söder mälarstrand och till det uppstyrda 25manna-kalaset (25manna är en stor orienteringsstafett som gick av stapeln i lördags och det är alltid en fest på kvällen). där blev det massa kära återseenden! men jag var lite trött och less så stannade inte alltför sent.




amanda och malin!

söndag
vaknade och gick till mitt bästa kaffeställe hos mig och köpte stockholms godaste kaffe och macka. promenerade till gamla stan och slottet där malin och kusin lova var. vi gick runt inne på slottet och tittade på alla fina, utsmyckade representationsvåningar. sjukt hur stort slottet verkligen är! har jobbat granne med slottet nu i 1,5 månad men nu var nog första gången jag var inne i det. det fanns kristallkronor lika stora som hela mitt rum. typ.

sen gick vi till NK och jag hittade ett dockskåp jag ska köpa nångång. dockskåp är verkligen vackert, särskilt det jag hittade. när jag köper en stor och fin lägenhet (det kommer hända nångång..) ska jag skaffa ett dockskåp. det är så fint! vill bara påpeka att jag inte ska ha det som leksak utan som en inredningsmöbel.

sen när de tog tåget tillbaka till göteborg mötte jag upp anna för en fika på kulturhuset. efter det tog jag t-banan ut till rissne och hillevi! där åt vi nybakta bullar, pratade och lagade mat. sen tog jag t-banan hem och somnade väldigt gott.

när jag ser på det jag skrivit så var det kanske en ganska intensiv helg? och verkligen innehållandes HELT olika saker. och platser. det är roligt!


Kommentarer
Postat av: amanda

jaaai! det var kul att du kom över en sväng, vi hade trevligt tycker jag! vi stannade faktiskt nästan ända till kl tre.. och mina fötter gjorde så ont att jag fick gå barfota ända hem till bosön från festen! gosh.

2009-10-13 @ 16:34:51
URL: http://amandahildur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0