hejdå-lunch med fin vän

igår träffade jag lasse för en hej då-lunch. på torsdag flyttar han till sydkorea. helt galet! han ska byta ut popartistlivet a la lasse lindh i sverige mot ett låtskrivarliv i korea.

i sydkorea älskar man lasse. av en anledning jag inte riktigt vet men roligt är det! en låt han har skrivit var ledmotivet för en populär tv-serie där för några år sedan och sen dess är han kung där. fick lyssna på ett par av hans alldeles nyskrivna låtar och det bådar gott, mycket gott! en av låtarna var så fin och så sorlig att jag blev lite tårögd. kanske hade avskedet ett litet finger med i spelet, men ändå.

det är tråkigt att han åker. jättetråkigt. särskilt som han inte vet hur länge han stannar.. men till jul kommer han hem och hälsar på i alla fall. en fin vän mindre att hänga med.


han ser lite mer cool ut i hörlurarna än vad jag gör..

idag har jag ätit lunch här i lunchrummet med god matlåda och sällskap av min handledare helena som är tillbaka från sin resa till usa med skatteutskottet. nu är dock lunchen slut och åter till jobbet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0