blås på det onda.

tisdag i stockholm. och det är grått, gråare, gråast.
hornsgatan, stockholm

har en lite lugnare morgon här hemma eftersom att jag väntar på tvätten. sen ska jag promenera till jobbet. igår var en skön dag på jobbet. alla var lite sega sen helgen och många var lediga. strömavbrott hade vi också. typ tre gånger.

efter jobbet tog jag t-banan till eriksdalsbadet och simmade. sen promenerade jag hem till emerentia och drack te och åt kanelknäcke i hennes underbara lägenheten på folkungagatan. hon ska åka till indien och göra praktik i tre veckor. låter väldigt härligt måste jag säga. sen promenerade jag hem till mig. götgatan, medis, mariatorget och sen hem. MEN tio meter från min port hände det hemska. jag halkade på ett äckligt löv och ramlade med hela min kroppstyngd på mitt vänsterknä. det gjorde så ont så jag inte visste var jag skulle ta vägen. nu är det stort och blått, jag har liksom fått en extra knäskål. aj aj. kullerstensgator+branta backar+blöta löv = ingen bra kombination.

hoppas det onda går över fort för jag känner mig lite begränsad. om jag böjer för mycket gör det ont, om jag stödjer på knät på mycket gör det ont, om jag har suttit ner och ska resa mig upp gör det JÄTTEONT. jag vill aldrig bli gammal och skruttig och ha ont överallt.

annars är veckan rätt oplanerad. tydligen är vi lediga från jobbet på fredag och det är ju lite trevligt. jag har fikavecka på jobbet och det är mindre trevligt.

men nu ska jag hämta tvätten och sedan halta till riksdagen.

Kommentarer
Postat av: Filidutten

Nååå stackars dig! I Götet skiner solen som aldrig förr. Helt underbar dag :) Tack för underbara dagar i förra veckan!

2009-10-27 @ 13:46:21
Postat av: Anonym

När jag kommer vill jag också SIMMA :)

2009-10-27 @ 17:47:30
URL: http://skumraket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0