hela livet var ett disco

nu är det dags att gå från jobbet och ta sig till norra real, som varje måndagskväll. ska bli roligt att sjunga, också det som vanligt. det kan liksom inte bli tråkigt! vi sjunger en coldplay-låt som kommer bli så grym!

helgen bestod av umgänge med hanna fredag, lördag och söndag. trevligt tycker jag! igår slöade vi hemma hos hanna och kollade på idolrepriser, lilla huset på prärien och åt pizza. mycket givande söndag.

jobbet idag har varit trevligt. jag har fått ett nytt skrivbord, ett stort! det måste vara ett tecken.. på? ja, jag vet inte vad. jag gick och åt lunch och när jag kom tillbaka en timma senare hade jag fått ett stort skrivbord. men datorn, alla papper och allt annat skit jag hade på skrivbordet låg på samma plats, fast på ett nytt skrivbord. undra vart det gamla tog vägen? och vem det var som kom in med det stora nya? jaja, spännande funderingar en måndag som denna!

jag funderar på att åka till hallsberg på tisdag efter jobbet och stanna till torsdag. kan vara skönt att komma hem lite. längtar efter familjen. och jobba kan jag nog lika gärna göra där, i alla fall i två dagar. om inte mamma kommer störa mig för mycket? men det tror jag inte. imorn eftermiddag är allmänna motionstiden slut (en av de mest hektiska perioder på riksdagen) och då ska vi fira här och bli bjudna på lite mat. jag har faktiskt skrivit en motion! som för alltid kommer finnas i riksdagens arkiv och de är ju lite roligt. ska bli trevligt med lite firande tycker jag. och på fredag har vi personaldag ute på kastellholmen. verkar vara ett jätteroligt, spännande och givande program för den dagen. jag tycker om att vara på en arbetsplats som känns utvecklande, där det alltid strävas efter att bli bättre, utvecklas och nå nya mål. det har varit lite si och så med det på tidigare jobb och extrajobb jag har haft, även om jag alltid trivts väldigt bra. så njuter verkligen av att vara i en sån proffsig arbetsmiljö (fast jag saknar faktiskt saluhallsjobbet lite, framförallt mina fina fina arbetskamrater..).  

synd bara att tiden går så satans fort..

Kommentarer
Postat av: E-L

åk till hallsberg i helgen i stället, då kommer jag :)

2009-10-06 @ 12:43:55
URL: http://skumraket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0