och det är viktigt nu vilka kort jag spelar


bilden togs för en vecka sen. utsikten från annas balkong här på söder. underbart! hon bor bara två minuters gångväg härifrån och mittemellan oss ligger världens bästa kaffebar. där ska vi ses imorn klockan tio för att starta lördagen.

min helg kommer bestå av jobb. jag har fått uppdrag att skriva en debattartikel med deadline söndag kväll. då ska den in till pressavdelningen. det är lite läskigt måste jag säga.. men att inte anta utmaningen är inte ett alternativ för mig. det får bära eller brista men jag tror det kommer gå bra. bara att bli tillfrågad känns jätteroligt.
ska sätta mig på nåt lugnt café imorn och skriva.

har varit i stockholm i en månad nu och på ett sätt känns det som en hel evighet. praktiken på riksdagen är bättre än vad jag någonsin hade kunnat tro. jag har hittat en av mina framtida drömarbetsplatser tror jag. jag får ta mycket ansvar, göra intressanta saker som liksom är på riktigt. det är den största skillnaden från att plugga. och framförallt så har jag träffat och lärt känna så mycket människor. intressanta, smarta och roliga. alltifrån partiledare, otroligt duktiga sakkunniga, framtida ministrar och människor som verkligen brinner för sin sak. så otroligt inspirerande!

och jag har inte ändrat mig angående att bli politiker. det är nog inte min grej men däremot känner jag om möjligt ett ännu större sug efter att bli sakkunnig och en i staben bakom en duktig politiker. precis så som jag jobbar nu. just nu är jag verkligen inte sugen på att återvända till studierna..

på söndag kväll vid sju kommer regeringens budgetproposition och då ska alla befinna sig på riksdagen. för många blir det jobb hela natten inför budgetdebatten på måndag morgon. så, det blir en helg av jobb. men roligt jobb!

för att kompensera detta har jag haft världens slappaste eftermiddag och kväll. kollat på massa avsnitt sex and the city, idolrepriser och sovit om vartannat. sen har jag ätit oliver, chevréost och kronärtskockor. typ det godaste jag vet. sen har jag ätit upp det sista av min ben&jerryglass också. efter en kväll som denna kan man inte bli mer redo för en helg med debattartikelskrivade och budgetjobb. eller?

fattas bara winnerbäcks nya skiva som släpptes idag. den ska införskaffas imorn och få bli soundtracket bakom artikeln.


det finns nu, det finns då
det finns sen om du vill
men det finns inget att att hålla sig till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0