finbesök till riksdagen.

övningen med nya kören igår var fantastisk! så mycket folk och otroligt inspirerande körledare. en av dom är en av pianisterna i så ska det låta. inte visste jag att han var så duktig på att sjunga och leda kör. kören är uppdelade i olika nivåer beroende på hur erfaren man är. totalt är det 1000 personer. fatta vad mäktigt det kommer bli. som tur är övar varje nivå för sig. och jag är såklart placerad i den mörka tjejstämman och kommer få sjunga med killarna ibland. tänk om man ändå sjöng ljust och vore sopran. då fick man sjunga melodi och text mest hela tiden. vi sjöng en coldplaylåt igår som kommer bli fin. i slutet av november är det konsert i konserthuset här i stockholm.

nu väntar jag snart finbesök till riksdagen. min mamma och faster anländer. jag ska visa de runt lite här och sen ska vi äta lunch i restaurangen. sen är jag ledig hela eftermiddagen och ska hänga med dom. ska bli jätteroligt. eftersom det är så hög säkerhet här så måste jag hämta ut dom hos vakten i entrén och de måste gå runt med små skyltar på sig med deras namn och att jag är deras besöksmottagare. dom är alltså under mitt ansvar, så jag hoppas de sköter sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0