längtan bor i mina steg.

idag har jag suttit på KTB heeela dagen. från typ nio till åtta. det är väldigt många timmar. jag har skrivit klart mitt PM. det känns bra, det var roligt att skriva och jag tror jag fick ihop det rätt bra. återstår att se på seminariet imorgon. sen har jag haft härliga solpauser idag också. vädret är ju alldeles alldeles underbart! lunchpaus i hagaparken med moa, andrea och linn och sen fin eftermiddagspaus på trappan utanför biblioteket. den blev dock lite längre än vad jag hade tänkt mig. men det kom ju så mycket härliga människor och avlöste varandra hela tiden. richard, emma och joachim. jag hade inte träffat joachim sen typ augusti så det var kul att se han igen!

jag har fått massa fräknar på näsan idag också - ett säkert vårtecken. synd att det inte blir så mcyket mer än fräknar även när sommarsolen kommer. jag får fräknar, men blir inte speciellt brun alls faktiskt.

när jag packade ihop mina saker från biblioteket och tog mig hem var solen på väg ner och göteborg var sådar himlans vackert. jag älskar våren! det har slagit ut blommor i hagaparken också, och nu tar man alla kafferaster utomhus och man behöver inte länge frysa när man går ut och tar lite luft och paus från läsesalen. åh, det är så fantastiskt!


på väg hem från skolan!


sen handlade jag mat vid stigberstorget och åkte hem och lagade mat, åt och diskade. nu sitter jag i sängen och har spelat lite gitarr. ska sova nu så jag är pigg imorn på seminariet.

dagens soundtrack. något bland det vårigaste och vackraste jag vet. att lyssna på den när man åker spårvagn genom staden i solnedgången är underbart!

montt mardié - saltarö berg



livet är allt bra fint ibland,
godnatt från ostindiegatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0