en vecka i livet.

det hände en massa roliga saker i veckan som gick. nu ska jag berätta om några av dom.

måndagen började alldeles strålande med frukost hemma hos hillevi i sundbyberg. nybakta scones, marmelad, te, kaffe och så vidare. perfekt start på veckan.



sen bestod dagen av plugg och häng på anna-lottas soffa i vasastan. härlig måndag!

onsdagen var väldigt väldigt händelserik. kändes som världens längsta dag! den började med lunch i gamla stan, sen vidare till ett seminarie om eu och den globala krisen på norra latin tillsammans med kalle. efter det mötte jag upp anna-lotta på söder. sen vid sex infann jag mig vid slussen för en arbetsintervju. en hel timma med svåra frågor. nervöst, men roligt på samma gång. det är någon slags hatkärlek. man är så nervös innan och pressad under hela intervjun men sen när det är över är man oftast alldeles lätt i kroppen och för det mesta rätt speedad. just denna intervju var lärorik på många sätt och jag känner att jag blir allt bättre på att hantera intervjusituationer. i onsdags var dem tre stycken som satt på andra sidan bordet och ställde frågor.

efter intervjun mötte jag upp maria för en öl i gamla stan. väldigt trevligt. hann även med att säga hej till micke också. sen ringde anna-lotta mig och undrade om jag ville följa med till acnes visning och fest på kungsholmen (det var modevecka i sthlm förra veckan) så vi drog dit. det var sjukt trevligt där! fast jag kände mig lite som fel person på fel plats. kända personer överallt och alla var så sjukt snygga. modebloggare a la ebba von sydow, elin kling och sådana där. och sen musiker i form av bland annat moneybrother, markus krunegård, the hives, sahara hotnights, jonathan johansson.. och en hel del skådisar. några som jag kände igen från snabba chash bland annat. och resten av folket var jävligt snygga, supermodeller och modefreaks. och så jag. så kändes det. men jag hade det väldigt trevligt! och det var fri bar där man kunde få vilka drinkar som helst, och hur många som helst - helt gratis. herregud.



sen var vi en sväng på liljeholmen och dansade. väldigt väldigt roligt! sen sov jag på anna-lottas soffa. tänk vilken lång onsdag.

i fredags så pluggade jag och skickade in inlämningsuppgiften som skulle in. sen var jag på trevlig after work på götgatan innanjag tog t-banan hem till anna-lotta. där blev det ost, vin och nostalgimusik a la 90-tal. sen tog vi oss ut en sväng. debaser och lilla hotellbaren. eftersom hennes kille erik var i uppsala så ville hon ha sällskap så jag intog återigen hennes lägenhet för natten. i lördags vaknade jag tidigt och var väldigt pigg så jag diskade och städade hennes lägenhet. sen när hon vaknade var allt städat och fixat. jag tror det uppskattades väldigt mycket!

och igår så tog veckan slut. söndagsutflykt med kalle och sen spenderade jag eftermiddagen och kvällen hemma hos hillevi med te, hemgjord pizza och film.

så var den veckan slut. och idag börjar en ny. och den här veckan ska bli minst lika bra! eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0