melodies & desires

hej och hå.


nu är stockholm jättesnöigt igen. jag som nästan började känna att "nu vänder det!". men icke. det har i alla fall slutat snöat nu. alltid något.

idag är det fredag och igår var det torsdag och då var jag i uppsala! min nu före detta handledare på riksdagen, helena, hade valkampanjsupptakt! så jag och kalle (numera praktiserande eu-sekreterare på riksdagen) tåg tåget till uppsala för att lyssna på vad hon hade att säga och samtidigt få en trevlig liten utflykt.

eftersom tåget såklart var försenat missade vi introt och kom in mitt i utfrågningen av helena. hon klarade sig mycket bra, proffsig som hon är. jag hejar på henne av hela mitt hjärta! sen fick vi soppa och snittar och sen kom maria wetterstrand och pratade lite också. hon kom tillsammans med håkan från riksdagskansliet som jobbar med utrikespolitik. det var kul att träffa dom båda igen. saknar verkligen riksdagen. och framförallt alla där. maria var med på ett seminarie på uppsala universitet sen och när det var slut fick jag och kalle skjuts tillbaka till stockholm med henne och håkan. mycket trevligt! maria är både väldigt trevlig och en proffsig politiker.


här kan man läsa lite om hur det var igår, ni får kopiera och klistra in länken: http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=77-AV_ID=1009104,00.html?from=puff

idag har jag pluggat och sen ätit lunch med ida och världens gulligasta barn erland på mariatorget. ida är dotter till kvinnan jag är inneboende hos och är himla trevlig! ikväll ska jag hem till kalle och se hur han bor!

när jag var hemma i hallsberg över jul så rensade jag vår gamla dator och hittade bilder från stenåldern. den ena mer hemsk än den andra. se bara här:

ena bilden är från 2004 och jag vet inte riktigt hur jag ser ut och varför. den andra bilden är från 2005 på mitt och eva-liisas gamla extrajobb ica. det var tider det.

Kommentarer
Postat av: EL

Mycket tjusig bild th :)

2010-01-29 @ 18:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0