always on the run.

efter några dagar i hallsberg börjar lugnet infinna sig i mig.

jag har umgåtts med mina gamla fina orienteringsvänner, hälsat på johan&hanna i örebro, cyklat upp till stugan, sovit och jobbat. igår åkte vi upp till stugan och i över ett dygn nu har jag lyssnat på måsar och vatten. och evert taube. igår spelade vi riktigt klassisk sommarmusik och sjöng med i calle schewens vals och dans på brännö brygga.

min moster och hennes man kom upp igår och vi firade midsommar med god mat, kubb och massa skratt. sen promenerade vi bort till en camping som finns nån kilometer bort och tittade på roliga människor. jag vet att det finns helt fullt normala människor som campar, men på tisarstrands camping verkar de sällsynta. vi såg en man (med en enorm mage) som hade tatuerat sin mage med stora bokstäver där det stod "100 % svenskt fläskkött". det kan vara det fulaste jag har sett, någonsin.


det är så lätt att bara vara här. i en röd stuga med tillhörande brygga och en massa vatten blir man lugn. inatt somnade jag med utsikt över månskenet. även fast det var ljust i rummet så stördes jag inte av det. det var bara fint.

idag har jag försökt bli lite brun. jag har legat ute på udden och lyssnat på gamla sommarprat från p1. nour el-refai, och jag blev så himla glad av det. eller, egentligen pratar hon inte om så glada saker - eller ens är speciellt rolig. men jag har haft så många förutfattade meningar om henne och aldrig riktigt gillat henne. fram tills nu. hon var smart, bra och verkar vara en fin människa. jag gillar när ens mindre positiva uppfattning om någon motbevisas. när världen är vackrare än man tror. ibland känns det som det är det allting handlar om.

förresten lyckas jag aldrig med att bli brun. jag får miljoner fräknar i ansiktet och blir röd på axlarna. that's it. herren i huset är ute med båten och fiskar. undra om han kommer hem med någon kvällsmat? ytterst tveksamt skulle jag tro så det är tur att vi har fisk i frysen.


jag tänker att jag ska åka tillbaka till göteborg snart. jag hade tänkt åka idag, men det var alldeles för skönt här för att jag skulle sätta mig på ett tåg i över två timmar. åker nog imorgon.. det blir en intensiv jobbvecka nästa vecka. men efter det är det almedalsveckan och då får nog jag det lite lugnare då alla jag jobbar med ska dit. och veckan efter det har jag semester och ska spendera den veckan på en ö långt ut i göteborgs skärgård tillsammans med min familj.

nej, nu ska jag nog flytta in från altanen och in till fotbolls-vm. en stund iallafall. sen ikväll blir det kvällsdopp!

Kommentarer
Postat av: Emma

ååh vad härligt du har det liza :)

längtar tills du kommer tillbaka hit så hoppas jag vi kan seees!

2010-06-26 @ 21:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0